Alla inlägg under oktober 2017

Av Hanna Boman - 19 oktober 2017 22:42

Ujujuj, den här kvällen som vi har övat med By Mercy då har vi börjat öva julsånger inför våra julkonserter 

i december.

Och innan övningen, har vi ju vetat att julsånger kommer att börja övas.

Då när vi fick veta att julsångerna skulle börja övas redan i okrober, kändes det väl lite småtidigt.

Och nu är det ju sånger som man har sjungit & sjunger samma från år till år.

Men nu var inte jag med på dessa sångerna förra året o sjöng, fast många andra 

var ju med o kommer ju ihåg dem.

Sen så är det betydligt lättare att sjunga då man bara ser texten utan noterna om man 

inte är så säker, vilket jag gjorde ikväll.















 






      





#julsånger

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 oktober 2017 18:23

Idag så var pappa & jag ut till JYSK för att kolla och köpa en ny bäddmadrass.

Och nejdå, det tog inte alls lång tid innan jag kunde bestämma mig...hehe!

Det är ju nästan så man kunde tror att jag redan hade bestämt mig innan, vad för sorts bäddmadrass 

jag skulle ha...men nej inte alls.

Jag hade två madrasser att välja mellan, och min blick hamnade & fastnade på "Wellpur GOLD T65"!

Så den fick det bli, men än har jag inte provlegat den. Men jag har "provsuttit" på 

sängkanten, om man säger så, hehe!

Och bara det kändes skönt, så får väl se om jag kommer vakna imorgon efter att ha sovit en natt!




 









 













     

#wellpurgoldt65 #jysk

Av Hanna Boman - 17 oktober 2017 22:08

Och ikväll har vi haft MUS-möte igen, eller vad man nu ska säga.
Men detta var det första nu efter MU:s årsmöte som gick av stapeln i september.
En väldigt kort dagordning, för det var endast 9 punkter...hehe!

För Sören hade tänkt sig att vi skulle vara färdiga redan klockan åtta, men den tiden gick inte att hålla.
Hepp, enligt kallelsen skulle vi börja mötet klockan 18:31 och redan där var vi försenade med sisådär en kvart eller nåt! ;)

Men vi hade som vanligt kloka beslut, som jag inte får eller kommer redogöra här...så är det bara!

Gofika fixade Anders till med nybakta scones, väldigt mumsigt o gott!






#mariedalskyrkansungastyrelse


/Tjingtjong








 












 

Av Hanna Boman - 17 oktober 2017 17:47

Jahapp, då har man fått jobba ännu en tisdag. Och det var ju en månad sedan sist, vilket kändes bra idag.
När det inte är så ofta längre, var fjärde tisdag o var sjätte lördag känns helt okej!
Fast kommer bli en extra lördag nånstans innan jul, vilket också kommer kännas bra.

Känns också väldigt bra att nu så har folket förstått att vi har en babs hos oss i caféet med!
(babs - kortterminal)

Fast det kanske är så att det var ett tag sedan de fattade, hehe!

Sånt där har man ju inte nån värst vidare koll på, då man inte är där så ofta längre.

Men känns väldigt skönt med babs!

Och så har jag gjort en del felslag idag med, tre stycken närmare bestämt.
Inga jättestora felslag, men ändå...man blir ibland bara lite lagom trött på sig själv då sånt händer.





/Tjingeling






 











 

Av Hanna Boman - 16 oktober 2017 16:33

Nähä, det blev inget ViktVäktarna för mig idag för att jag fick ett sms av Åsa strax efter klockan elva.

"Tyvärr är hissen upp till lokalen ur funktion! /Åsa"

Och jag som just då satt inne på Kronan, svarade ganska snabbt på det;

"Men åååh, hur gör jag då?"

Fick inget svar på det, utan skickade ytterligare ett sms till hemma;

"Kommer inte jag kunna ta mig upp då? Väldigt lång trappa va?"

Neej, jag fick inget svar på detta sms:et heller...så det fick bli att knata hem 

igen bara.


Ojavisst kan jag väl ställa mig på vågen här hemma, men det har jag inte gjort och tänker nog inte 

göra heller. Och om jag gör det så kommer jag inte skriva upp vikten i varken "Viktboken" eller i Appen!




Kändes bara lite lagom retfullt att när jag hade tagit mig iväg i god tid, och sedan 

blev det inget för mig alls med ViktVäktarna idag!









 






  

Av Hanna Boman - 15 oktober 2017 20:37

Detta var första höstmötet på väldigt länge som jag var på nere i Pingstkyrkan ikväll!
"Sjukhuskyrkans höstmöte"

Och det var väldigt mycket folk, borden var fullsatta nere i Café Ankaret (för det var där vi höll till...)

En väldigt trevlig samvaro, där man fick veta vad som händer i Sjukhuskyrkan o även på de olika avdelningarna som dem är på (Geriatrik & Torax & Akuten).

Efteråt så serverades det fika vid borden också (kvällsfika).



#gottgottgott




 

Familjen Gustafsson

~~Terés & Carl & Erika & Daniel~~

 

 

 

 

 

 

 

 

Louise Sundkvist

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 oktober 2017 15:23

Fantastiskt fin & bra gudstjänst man har varit på idag, jag säger nog wooow här med!
En bra predikan om Simson, tema på de olika hjältarna i Bibeln.

Sen sjöng lovsångsteamet med & för oss, lovsånger förstås.








  1. Gud använder ven han vill
  2. Det är aldrig för sent att börja om på nytt
  3. Gud använder trasiga kärl
  4. Guds Ande kan också komma över dig





#lovsångsteamet








    

Lovsångsteamet

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 oktober 2017 23:42

Och hur gott är det inte med en Räkmacka?

Om jag själv skulle på just den frågan, så skulle mitt svar bara vara...jag älskar Räkmacka!

Hehe, vilken tur att det finns en "Räkmackans dag"!

Eftersom man kan ju verkligen käka en Räkmacka vilken dag som helst på året!









 









Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards