Direktlänk till inlägg 9 oktober 2017

ViktVäktarna

Av Hanna Boman - 9 oktober 2017 19:54

Oja, visst har väl jag varit ner till ViktVäktarna även denna veckan. Och jag var ju där i vanlig

ordning vid lunchklassen klockan tolv, bara för att ha det gjort typ!

(och det där har jag ju talat om några gånger nu va)


Vad pratades det om på mötet idag då? Jo, det pratades om TANKAR & BETEENDE!



DET SOM OFTAST HÄNDER NÅGOT AV FÖLJANDE:


  • Vi börjar slåss mot oss själva, vi kritiserar oss och ifrågasätter om vi kommer klara det.
  • Vi flyr från våra egna krav, vi hittar på ursäkter och får behov av att distrahera oss med något sött eller gott. Vi skjuter upp målet och tröstar oss med att börja en annan dag.
  • Vi blir apatiska och tappar helt motivationen och initiativförmågan och känner hopplöshet.


Samma sak händer när vi sätter ett för högt mål. Amygdala har en förmåga att ta energi från den logiskt tänkande hjärnan och du blir paralyserad, vill fly eller börja argumentera med dig själv varför du ska hoppa över träningen eller ta den där chokladkakan.



HUR SKA JAG GÖRA FÖR ATT ÖVERLISTA AMYGDALAN?


  • Små steg i taget, dela upp målet i mindre delar och gör inte allt på en gång. Kanske ska du börja med maten och ta träningen i ett annat steg?
  •  Morötter fungerar bättre än piskor. Försök se målet som något positivt. Träningen ska vara något roligt, du behöver bara hitta hur just du tycker att den är rolig.
  • Ge dig själv belöningar längs vägen. Belöningar är bra för motivationen.


Usch ja, och vad visade den där vågen idag då jag "skuttade" upp på den? Mmm, för den var ju inte riktigt snäll

den här gången heller...eller om det är "något fel" på mig. För den visade ju ett PLUS, och då 

blev det 63,9 kg och resulterade då i +0,4 kg.


Så jag vet i sjutton vad jag ska göra, eftersom såhär var det ju ALDRIG när Stina var på plats!

Då gick det allt som oftast bra med vikten, efter att jag blev GULDMEDLEM!

Men nu verkar jag ju komma tillbaka till min STARTVIKT igen, åtminstone känns det så!


Även om jag den här gången kan gissa vad det var som gjorde att det blev ett PLUS denna veckan, vilket jag 

då rakt inte kommer tala om här o inte senare heller.

Punkt slut!












 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 23:12

TEMADAG!   Nja, nu så är väl inte jag riktigt vad jag ska skriva om just den här dagen eftersom jag inte åker buss så värst mycket längre. Men då jag åkte buss, så nog hade man väl sina olika favvochaffisar då man satt/stod och väntade på busse...

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 21:07

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 12:32

Nu så har den första semifinalen gått av stapeln idag av Vi i femman, där det var Musikugglan klass 5A som mötte sin paralellklass så Musikugglan klass 5B där det var lika spännande denna gången om inte lite mer spännande med tanke på semifinal!   ...

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 20:23

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 18:42

Jamen vuílken fantastisk gudstjänst man har varit på den här söndagen, som började med lovsånger tillsammans med lovsångsteamet!   Den här söndagen så hade vi besök, fast det är väl nu lite fel att säga...när han blivit anställd så var det  Sta...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards