Alla inlägg den 23 juni 2017

Av Hanna Boman - 23 juni 2017 23:07

 






Ännu ett midsommarfirande ute i Jämjö tillsammans med mamma & Mormor & Eivor & Martin.

Och då var vi hemma hos Eivor & Martin förstås.

~~för mig var det nu tredje året på rad, som jag var där ute...och efter tre år

på rad, säger man väl att det är tredition~~ :)

Mamma och jag tog bussen ut, fast inte denna gången heller att vi tog samma buss ut.

Men jag kom ut med bussen efteråt istället, vilket inte gjorde så värst mycket...för ut

kom jag ju ändå, utan att dem hade börjat äta.

Som sig bör så började vi att äta matjesill & potatis gräddfil & gräslök & ägg & gurka & cocktailtomater.

 


Sen så blev det ju efterrätt, och då serverades det förstås 

jordgubbar glass.

Mumsfilibaba, alltid lika gott!




   




Lite senare sen så blev det förtås även 

jordgubbstårta kaffe!

 

(eftermiddagsfika, kort & gott)





 





 

Marängtårta med jordgubbar

(lite "skadad" på assietten)
 
 
 
 
 
 

Efter en stund så blev mormor hemkörd till Hammarbygården igen, vilket hon nog tyckte var skönt.
 
Men i alla fall så blev det lite grillad korv med bröd.
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
TACK för ett fantastiskt trevligt midsommarfirande!
 
 
 
  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards