Alla inlägg under januari 2017

Av Hanna Boman - 13 januari 2017 23:17

Nu ikväll så har jag varit ute en sväng i kyrkan för att Fredax startade NY termin med Spelkväll!
En trevlig kväll med många olika sorters spel, när det sas att det skulle bli en omgång med BRAINSTORM...då var jag sugen på att vara med (väldigt längesedan som jag spelade detta spel...)
Det var många spelare som satt runt spelbordet o spelade, så vi blev indelade i lag...3 & 3.
Sen efter det så blev servering av varma mackor med svampstuvning & skinkstuvning som Jan H stod o kockade ihop. Väldigt goda! :)
Och jaa, jag drack te till förstås vilket också var gott!

TACK för att jag fick komma ut o överraska lite ikväll! :)









 








 






 


Av Hanna Boman - 13 januari 2017 17:19

Jepp, igår så fick man veta "Årets majblomma -2017". Att man fick veta det såhär tidigt, visste faktiskt inte jag.

Eller har man vekligen fått veta det via ceremoni i TV tidigare? 

Njaej, jag vet inte...men jag tyckte ju att Årets majblomma -2017 var riktigt fin o att det var en 11-årig tjej som hade skapat den.


Woow, fint skapande!







 

Av Hanna Boman - 13 januari 2017 16:59

Ojojoj, vad har hänt?
Joo, det är sant för att inte säga jättesant! :)
Hanna har nog kommit över tröskeln, för jag har "äntligen" börjat lära mig gilla sushi...det här trodde jag ju aldrig, men även JAG kan lära mig detta...wooow! :)
Fast jag kommer aldrig nånsin bli beroende av det, så "sushi-frälst" lär jag inte bli.
Idag efter jobbet så tog jag mig in till SumoSushi o köpte hem en portion med 15 bitar.
Och neej, nu åt jag inte med pinnarna...utan hade en gaffel, hehe!


#sushiärgott

Psst, fast jag skulle inte kunna äta det varje dag...men någon gång ibland helt klart! :)





 










 

Av Hanna Boman - 9 januari 2017 20:37

Jodå, ännu en måndag då som jag har varit till ViktVäktarna när det blev nya dagar & tider sedan årskiftet.

Och idag fick vi tre Post-IT lappar var där vi skulle skriva:

  1. Jag når framgång när jag...
  2. Mitt bästa tips till er är...
  3. Jag mår som bäst...

Jag tycker sånt här verkligen kan vara jättesvårt, så jag kom inte på någonting att skriva alls...

Men de andra gjorde, och sedan sattes dessa lapparna upp på tavlan.


Mötet i det stora hela handlade om: Vem vinner hos dig? Och med det menar man,

"Vad är det som säger att JAG måste ha en portion mat till, eller en kaka till...eller en tårtbit till?"



Men vad visade vågen den här veckan då, när det var min tur att "hoppa" upp på den?

Johodå, idag var den ju väldigt snäll emot mig...eftersom det blev ett stort minus, nämligen 60,4 kg som då resulterade i -1,6 kg.

Eeh, jag som har tyckt eller fortfarande tycker att måndagar är väldigt dum dag att ställa sig på vågen hos ViktVäktarna...för då kan man ju inte "busäta" under helgen o sedan skärpa till sig under veckan fram till på fredagen. 

Men detta gick ju alldeles jättebra idag, så nu hoppas jag lite eller ganska mycket på att komma ner till min MÅLVIKT till nästa vecka som då är 60 kg.












 

Av Hanna Boman - 8 januari 2017 19:53

Nja, jag tycker ju inte om det här överdrivet mycket med SNÖ!
Joo, förresten om man bara sitter inne o tittar ut...då kan det vara jättevackert och mysigt.
Men inte att ta sig ut, nej tack. Fast man behöver ju ta sig ut ibland också, även om nu inte jag gillar det. ;)


/Tjingeling


 




 

...och dessa bilderna tog jag nu i eftermiddags, utanför dörren

ute på loftgången

Av Hanna Boman - 8 januari 2017 14:53

Idag så har vi haft våran årliga gudstjänst med "Sånger från advent till trettondagen"

Då kan man ju säga att det är en massa sång & musik från början till slut, och även bibelläsning också från "Advent till trettondagen"

Alltid lika trevligt att avsluta julen med att sjunga alla dessa sångerna igen i ett jämn ström.


  • Välkommen och bön
  • 103 Bereden väg & 108 Gå sion
  • 2 Advent Hebr 10:32-39 & Mark 1:14-15
  • 105 Hosianna Davids son 
  • 487 Hosianna
  • 485 Ett litet barn 
  • 3 Advent Galaterbrevet 3:21-29
  • 488 När vintermörkret 116 Nu tändas tusen juleljus
  • 4 advent Jesaja 52:7-10
  • 119:4 Var hälsad sköna morgonstund 114 Stilla natt
  • Juldagen Lukas:1-20
  • Förböner- Pålysningar & Kollekt
  • 126 Ett barn är fött 118 Fröjdas vart sinne
  • Nyår Apg 10:42-43
  • 555 Här växlar
  • Trettondag jul 1 Kung 10:1-3
  • 495 Stjärna som lyste
  • Fader vår & Välsingnelsen
  • 133 Himlen är så härligt blå


Här kan man nästan säga att det blev väldigt mycket bläddrande i Psalmer Sånger, från början till slut.







 









 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards