Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Hanna Boman - 1 januari 2017 14:49

Igårkväll så var man i kyrkan för sista gången 2016, på den åriga Nyårsfesten.
Jag var där ute lite tidigare o hjälpte till i köket. Så jag fick vispa marängsmet väldigt länge i vattenbad, trodde aldrig det skulle bli klart. ;)

Sen fick jag fixa till salladen genom att dela vindruvor o skära salladen!
(...en mycket god sallad)

När uret närmade sig 20, så blev man insläppt i serveringslokalen.

Jaa, jag tror vi var sammanlagt 44 stycken o större delen av personerna var och brukar oftast vara pensionärer.
Så då kan man känna sig väldigt ung, men fanns väl 4 stycken som var yngre än mig...och ett barn också (men vet dock inte hur gammal han var)

Menyn för kvällen var:

  • Lammytterfilé men grönsakssås & potatiskaka & sallad
  • Chokladbakelse med maräng & kaffe


Mycket gott!

Vi hade ju en del små tävlingar också sittandes vid borden, trevligt & skoj! :)

När klockan sedan blev 23:30 så var det dags för Nyårbön i kyrksalen, efter 12-slaget sen så blev det 2017-års första TÅRTBUFFÉ med massvis av olika sorters tårtor. Har ingen aning om hur många det var exakt, men jag vet till största säkerhet att jag långt ifrån tog av ALLA tårtorna i alla fall.

Gott att starta NYA året med tårtbuffé minsann! :)

TACK alla för en fantastiskt trevlig & gooo kväll!






 






   





 

Violet Andersson




 















 
















Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards