Alla inlägg under november 2016

Av Hanna Boman - 13 november 2016 20:47

Jaa, efter gudstjästen idag så var det "sittfika vid borden" och sedan ett Församlingsmöte. Och jag vet väl inte riktigt vad jag ska skriva, för det var mest ett litet "info-möte" om vad som kommer hända bl a över jul & nyår.

Inga beslut som togs i alla fall, utan ett ganska bra möte som gick över ganska så fort!









 










 

Av Hanna Boman - 13 november 2016 18:59

Nja, man kan väl inte skryta om att jag var inne på dagens gudstjänst så värst länge. För nu i slutet på veckan här  så funderade jag lite på om jag skulle ta hand om barnen under lite Söndagskul, så det gjorde jag...även om jag inte alls hade förberett något alls!

Men det hade ju Manuela gjort, för hon hade väl tänkt lite samma sak (och förberett något med). 

Så 5 barn följde med oss ut, inte allför ofta som det finns barn med på en vanlig söndagsgudstjänt...även om det har varit det nu de sista gångerna, men ingen som varit villig att ta tag i det direkt.

Idag så pratade i alla fall Manuela om "Den förlorade sonen", och hon hade lite dockor o sånt också.



#enväldigttrevligstundmedbarnen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 november 2016 19:27

Tjohoo, och så har man varit en sväng till ViktVäktarna idag igen (bara för att det är fredag...)

Inte så jättemånga där idag, utan vi var väl kanske 6 stycken i alla fall.

Hehe, och vad pratades det om idag då?

Jo, det pratades mycket om "Hur bra hushållsvågen är!" 

Och med hjälp av hushållsvågen i detta sammanhanget är det ju lättare att hålla koll på sina SmartPoints.

Jepp, jag har en hushållsvåg här hemma där man verkligen kan lägga in SmartPoints...eftersom den är köpt hos ViktVäktarna en gång för väldigt längesedan nu (vet inte om den bara räknar det gamla, som då hette ProPoints...men jag har den i alla fall).

Och nej, jag brukar inte använda den så värst ofta nu längre...hehe! 

Snälla, fråga mig inte varför bara! 




Men vad visade vågen idag när jag skuttade upp på den? Jomen visst, den håller ju sig på banan fortfarande...vilket gör mig glad.

Eeeh, först var jag väl lite besvärlig. För jag ville väga mina kängor först, och dem vägde 0,8 kg. Anledningen till detta var för att jag ville ha dem på mig sedan när jag ställde mig.

Och idag så stannade vågen på 61,6 kg som då resulterade i +/-0 kg.


Nu känns det väl som jag börjar komma in i en rutin igen, eftersom det nu var sjätte gången på rad som jag slapp att betala den däringa dumma #straffavgiftenpå130kronor

 


För er som vill veta så kollade jag i min Viktväktar-app för en månad sedan hur många gånger som jag har vägt "för mycket" sedan i slutet på mars månad.

Jag trodde nästan att jag baxnade, men det var hela 20 veckor...så summan som jag har fått betala den här dumma #straffavgiften är då 2600:-.

Oups, säger man väl för det va?

Men nu så har jag istället sluppit betala 6130:-!













 



Av Hanna Boman - 10 november 2016 23:05

Ojdå, jag fick visst vara med på Församlingens styrelsemöte den här gången.

Hehe, det har nog inte hänt att vi tidigare lagt både MUS-möte och Församlingsstyrelsemöte på en och samma vecka...eller?

Aja, spelar ju inte någon roll nu.

Men jag fick vara med nu ikväll, för att jag erbjöd mig att komma...och jag fick gå "när jag inte pallade" längre.

Fast jag var faktiskt kvar till slutet och den här gången var dem eller vi färdiga innan klockan visade nio.

Woooow, på den!   


Och det är ju samma sak här att jag inte få tala om några beslut. Anledningen till att jag var med ikväll var ju för att representera MU o tala om vad vi kom fram till...inte hela protokollet, men en liten del av det i alla fall.


Sen var det ju gofika med förstås, så man orkar vara med under hela mötet!





/Tjingeling









 









 










Av Hanna Boman - 9 november 2016 20:08

Jodå, jag har även hunnit med en runda med Stickcafé idag med.

Men stickade jag mycket idag egentligen? Nää, om jag ska vara ärlig så hade jag var jag inte på

riktigt "stickhumör" idag. Men jag stickade ju i alla fall 4 varv, tror jag...om det inte blev 5 varv.

Nää, jag vet inte så noga. Mer än att jag inte var på så stort "stickhumör" idag, så var det helt enkelt!

Men sist det var Stickcafé då hade jag inga problem alls med att sticka, utan stickade varv efter varv. 

Så jag stickade förra gången för denna gången också, haha!


Och självklart var det ju lite fika också, gott!










   

 












 









Av Hanna Boman - 9 november 2016 19:22

Jahaja, även denna veckan tog ju jag mig ut till Babybom o "babybomade" med barnen. 

Åååh, det är alltid lika mysigt och trevligt!

Men idag var det inte så väldigt många barn, endast 2 barn med sin mamma. Som vanligt vid 10, så blir det lite fika först...så kallat mellanmål.

Sedan var det ju dags för lite sång & lek, på två barn och tre vuxna.

Åååh, ett av barnen (minstingen) satt i mitt knä i stort sätt hela sångstunden och sa varken bu eller bä.

Så himla mysigt att barnen känner igen mig nu, och det gör ju att jag vill ta mig dit också vecka efter vecka!

















 









Av Hanna Boman - 8 november 2016 22:31

Ikväll har det varit MUS-möte från klockan 18:32, fast vi började väl 10-11 minuter senare än så.

Men äsch, gjorde ju inte så mycket...för vi gick igenom de flesta punkterna ganska snabbt. En del hoppade vi över också, för att inte komma hem allt för sent heller.

Och jadå, jag vet att jag inte här får skriva vad vi sa för några beslut. 

Så därför går jag nu direkt på fikat istället, och det blev ju en "kladdkakefika"...eftersom det var Kladdkakans dag igår.

Men det blev ju mackor o sådant också, förstås.


#enväldigtgodkladdkaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards