Alla inlägg den 25 september 2016

Av Hanna Boman - 25 september 2016 18:48

Och efter dagens gudstjänst så har det varit Skördefest med allt vad det innebär! 

Skördar av mycket som sylt & marmelad & saft & bakverk & squash & ägg & potatis & purjolök & morötter & honung lotterier av olika dess slag (viltlotteri & ostlotteri & fisklotteri & baklotteri ostkakelotteri) är nog bara några av vad det var för lotterier...fast jag tror nog inte att det var så många fler heller.


Sedan var det ju förstås lunch också, och den här gången serverades det en riktigt god 

Créme a la Ninon (grön ärtsoppa) bröd, och glass kaffe till efterrätt!


Lotteridragningen var ju igång efter att första lottringen var slutsåld, och den var ju igång vid serveringen.

Det varvades med lotteridragning & auktion och under auktionen så köpte jag mig en burk krusbäsrsmarmelad en burk honung

Jamen javisstja, jag köpte ju mig en påse med två äppelmuffins under tiden som vi hade försäljningen.



   





 

Äppelmuffins

 

 

 

 

 


  

Honungsburk från Sturkö

 

 

   

...och dessa lotterna var inte bra, ingen

vinst alls (mina lotter)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 september 2016 16:53

Idag har vi då firat gudstjänst lite mera familjeinspirerat, eftersom den då hette Himlakul!

Då var det först och främst bibelutdelning till det här läsårets konfirmander, som är två stycken.

Eeh, lite roligt är det nog allt. För första året som vi hade konfirmationsundervisning 2014/15, då var det åtta ungdomar...sedan förra läsårets 2015-16 var det fyra stycken konfirmander och nu 2016/17 är det två konfirmander!

Men roligt att det vi äntligen har konfirmationsundervisning igen, var nog 2008/09 som vi hade konfirmationsundervisning sist.

En riktigt fin gudstjänst på alla sätt och vis, i våras närmare bestämt den 24 april så hade vi också en Himlakul-gudstjänst...där barnen från Babybom var delaktiga och då fick man under den gudstjänsten så ett solrosfrö om man ville.

~~Attans, nu försökte jag o lägga in det inlägget från i våras här...men

gick inte riktigt som jag hade tänkt eller velat!~~




Men det var en del solrosor inne i kyrksalen idag under gudtjänsten i alla fall, som hade blivit väldigt stora & fina fram tills nu då!





 




 

Konfirmanderna får sina biblar

 

 

 

 

 

  

Anna Lönnebo-Samuelsson 

sjöng & spelade

 

 

 

  

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards