Alla inlägg den 15 september 2016

Av Hanna Boman - 15 september 2016 23:17

Javisstja, eftersom det är torsdag idag...så har jag ju varit till ViktVäktktarna i vanlig ordning (för mig har det ju fått bli på torsdagarna nu...)

Lite småroligt tycker nog jag att det var idag, för den här Veckans Viktiga som man får varje vecka vid sin vägning...stod det God Morgon på. Och då tänkte jag: "Jaha, då ska det väl pratas om våra olika frukostar..." (när jag kikade lite i den innan mötet sattes igång)

Men nejdå, det pratades om hur vi kan använda Appen och e-redskapen på bästa sätt.

Idag var det Stina som var där, brukar ju annars vara Marie som är där på torsdagarna.

Så vi som är vana vid appen, fick räkna upp vad vi använder i den. 

Det finns ju en hel del:

  • Viktkurvan (skriva in sin vikt vecka för vecka)
  • Checklistan
  • Hitta recept
  • Scanna in varor, för och se hur många SmartPoints det är
  • Calculatorn
  • Aktiviteter
  • Receptskaparen

Och allt detta kan man ju förstås göra på hemsidan också, via datorn (ibland tycker ju jag att det bästa o lättaste är att göra det via datorn). Men annars finns ju appen även på ens iPad, om man nu har det...jättebra!



Nu så är det väl dags att tala om vad vågen visade idag, då jag ställde mig på den. 

Ajajaj, jodå...den visade ju MINUS, fast den kunde ju ha visat lite minus till. Men den stannade på 62,3 kg som då resulterade i -0,7 kg. Och vad fick jag göra även denna veckan, om inte betala ännu en Veckoavgift...nu låg jag "bara" 3 hg över min viktgräns och fick ju då betala igen.

Jag ville inte riktigt se resultatet, men Stina sa: "Men det där var ju jättebra..." Jag svarade: "Mmm, jaa...det var ju ett minus i alla fall, fast hade ju kunnat vara lite till..."

Hehe, sedan så dividerade vi lite om det här med att jag hellre vill gå på torsdagarna hos Marie istället. Och det är ju för att jag är lite fjompig där, för när Marie är där...då blir det ju MINUS.

Fast och andra sidan så har det ju varit MINUS då Stina också stått vid sidan av vågen, för annars skulle jag ju inte varit GULDMEDLEM idag t ex. Och när jag gick på min viktminskning, då var det ju bara Stina som var där!









 

Av Hanna Boman - 15 september 2016 20:17

Jaa, trot eller ej...men nu idag så tog jag mig till gymmet för första gången efter sommaren.

Och som vanligt körde jag alla maskinerna, precis som man ska göra...tror jag!

Aja, det var en maskin som var trasig...så den fick jag ju hoppa över (tur att det inte var eller är min "favvo-maskin"), men annars så kände jag på alla "mina" maskiner i alla fall...och dem fungerade alldeles ypperligt bra.

Nu så tog jag inte i för kung & fosterland, alltså tog o höjde vikterna...som kanske är lätt att göra, utan jag tog det lite easy. Bara för att jag inte har varit igång o gymtränat på hela sommaren.


Skönt var det faktiskt att komma igång igen, även om jag kände mig verkligen "trött & däven" efter att jag var klar!






   

Här har jag inte långt kvar,

innan jag är inne...










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards