Alla inlägg den 1 september 2016

Av Hanna Boman - 1 september 2016 19:17

Jodå, jag tog mig till ViktVäktarna även den här torsdagen...även om det nu är öppet alla dagarna precis som vanligt igen.

Men det finns ett litet dilemma som gör att jag kommer ta mig dig på torsdagarna nu ett tag, hehe!

Nja, ska jag ta upp det här tycker ni...eller? Mnja, jag gör väl det då. Anledningen till att jag kommer ta mig dit nu på torsdagarna är lite för att det är Maries tid då. Och de tre veckorna som hon var där i somras, så var det ju MINUS på vågen två av dessa tre gångerna...hehe, fjompigt tycker säkert en del av er här...men jag har bestämt mig för att göra så nu i alla fall!

På mötet idag så pratades det om hur man ska förbereda sig inför en "Hejdundrans brakmiddag/födelsedagsest, där det kommer serveras massvis med mat och alkohol/sprit & även musik och dans, sedan framåt småtimmarna så blir det nattamat med"!

Och hur planerar man sånt här som viktväktare?

Jihaa, jag sa ingenting om det här idag...utan bara lyssnade på de andra.

Enda tills det var någon som sa att man kan säga att man kör, och då ska man inte dricka något vin till maten t ex.

Mmm, då frågade jag lite försiktigt..."Vad ska jag säga då, som inte har något körkort?"

En som svarade på det och tipsade: "Du kan ju säga att du har alkoholproblem och försöker vänja dig av vid det nu..."

Fast nej, det där skulle ju dock inte gå hem hos mina bekantskaper...hehe!


Jahaja, och vad visade den där "usla" vågen idag då? Eh, jag vet ju inte om jag ska säga att det var så "usel"...för den visade ju MINUS. Fast det var ju inget stort MINUS, som jag kanske hade hoppats på.

Men den stannade i alla fall på 63,0 kg och det resulterade ju i -0,2 kg

Så lite nöjd får jag ju lov att vara ändå, fast det är väldig lite...eftersom jag fick ju betala även denna veckan en sån där otäck #straffavgift eller Veckoavgift som det vanligtvis kallas, det är bara jag som har döpt om det lite!


#väldigtsurapengarattbehövabetala130:-

 



Bättre lycka till nästa vecka Hanna, eller hur?

 

 

 

 


 

Av Hanna Boman - 1 september 2016 14:37

Yes, nu så har jag träffat en gammal kollega idag över en lunch...bara för att jag hade lite saker o berätta för honom.

Och detta ville jag ta lajv med honom, än att chatta över Facebook.

Hehe, mer än så säger jag inte här och troligen inte senare heller!

Men vi fick en trevlig lunchstund tillsammans i alla fall ute på TimeOut. Och eftersom det var eller är fortfarande fint väder, så satte vi oss ute på uteserveringen. 

Hoppla, en och annan geting möttes vi av...men de var snälla!

Eeeh, jag hade väl lite svårt för att bestämma mig för sorts mat jag skulle välja och äta...läste menyn uppifrån o ner några gånger, innan jag sedan kunde bestämma mig.

Men sedan tillslut så valde jag mig för: Pasta med strimlad fläskfilé i tomat -och vitlökssås.

Ojaa, det är sant...det var första gången som jag var där ute, åtmistone vid lunchtid. 

Pssst, jag har varit där ute endast en gång tidigare...men det var väldigt längesedan!


Men god mat hade dem där, helt klart...jättegod!







 





TACK för idag Anders! 












 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards