Alla inlägg under juli 2016

Av Hanna Boman - 12 juli 2016 18:53

Jaop, nu den här gången så tänker jag uppdatera och skriva om mitt besök hos ViktVäktarna på den rätta dagen...för jag gjorde ju inte det förra veckan.

Men nu blir det av nästan direkt efter att jag kommit hem därifrån (tog mig dit till 16:30-klassen idag).

Idag så handlade mötet om "SMARTA TIPS NÄR DU ÄTER UTE"

Vad ska man ta med sig om man ska ut o köra långt, eller var finns det för bra uteställen på vägen?

Ibland så hamnar vi i situationer när vi ska äta på restaurang eller när det är nödvändigt att köpa färdig mat då vi är på resande fot. Oavsett om du är ute och åker längs vägarna, gör ärenden på stan eller är på All Inclusive hotell utomlands är det viktigt att tänka efter innan för att göra klokare val.


  • Plocksallad
  • Rätt tillbehör
  • Smartare val
  • Ha tallriksmodellen som grund
  • Dela portionen på två
  • Bryt ner innehållet på tallriken för att räkna ut SmartPoints-värdet

Och nu så ska jag ge mig till känna vad den där "usla" vågen visade då jag ställde mig på den, för idag var den inte snäll emot mig!

Men som alltid varje vecka, så får jag ju ändå tala om vad den visade. Så idag visade "våguslingen" 62,5 kg som då resulterade i +0,7 kg.

Attans, det var inte länge som jag fick vara lycklig...för förra veckan slapp jag ju betala den där straffavgiften, som även är Veckoavgift...(jaa, det heter ju så)

Så straffavgift på 130:-, men det har Marie & jag kommit överrens om att jag ska ta bort till nästa vecka.

Jepp, så är det bara...inga 130:- till Viktväktarna nästa vecka!



#detärsåhimlasurapengar

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 juli 2016 22:33

Jepp, vad tor ni att jag har gjort idag...då jag skriver en sådan här rubrik?

Men svaret på den frågan då är ju ganska så lätt, för här har jag inte gjort några knop alls. Utan dagen har gått i "att ta det lugnt & bara vara för mig själv".

Och sådana dagar måste man ju verkligen få ha ibland också!

Javisst har det väl varit ett fint cykelväder idag, men jag hoppas på att det kommer bli likadant imorgon...för har i så fall redan planerat min cykeltur, så det så! 



/Kram & Godnatt 

Av Hanna Boman - 10 juli 2016 21:13

Jaop, för er som har läst min blogg i alla dessa år som jag har haft min blogg igång...minns kanske att jag vid vissa månadsslut brukar uppdatera er med hur många besökare jag har haft (om ni inte minns, så är ju inte det hela världen...för nu har jag kommit på att det var väldigt längesedan som jag gjorde det, men nu vill jag göra det i alla fall!

Min förra dator pajade ju i maj månad förra året, så efter det har jag inte haft någon värst vidare koll på mina besökare.

Så nu med en ny dator, är det betydligt lättare att kolla besöksstatistiken NU!


Besökare för hela 2015 är: 11771 stycken, och det tror jag nog faktiskt är rekord!

Besökare för 2016 såhär långt är: 7410 stycken.


Månad för månad 2015 är:

JANUARI: 883

FEBRUARI: 777

MARS: 1267

APRIL: 1172

MAJ: 1458

JUNI: 1024

JULI: 848

AUGUSTI: 814

SEPTEMBER: 901

OKTOBER: 917

NOVEMBER: 1066

DECEMBER: 1244


Månad för månad 2016 (som ännu inte är slut) är hitintills:

JANUARI: 1394

FEBRUARI: 1356

MARS: 1490

APRIL: 1264

MAJ: 1082

JUNI: 598

JULI: 226 (men månaden är ännu inte slut)



Jag tycker att det är roligt och kolla min besöksstatistik, för att 

uppdatera er lite också...så ni får se hur många som verkligen 

läser min blogg! 



TUSEN TACK för att just DU

läser min blogg, det gör ju att 

jag vill fortsätta!

  

Av Hanna Boman - 10 juli 2016 20:20

Jodå, visst var jag lite lagom trött imorse då jag vaknade...men det gjorde att jag ändå tog mig på gudstjänst till Pingstkyrkan!

En fin & bra Sommargudstjänst på alla vis, med bland annat sång & musik av Victoria Roos...som dessutom har kommit ut med en ny skiva nu, den andra...som gick att köpa om man ville ha (fast jag gjorde inte...)

Men hon har en fantastiskt fin & bra sångröst!


#längesedanjaghördehennesjungaochspelanu

 

 

 

 

 

Mötesledare:

Birgun Pettersson

 

 

 

 

 

 

Predikant:

Rolf Pettersson

 

 

 

 

 

 

Victoria Roos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 9 juli 2016 16:50

Idag har jag & Marianne & Magnus & Vilma med många andra också förstås varit och sett

Sofia & Oscar

säga JA

till varann i Kristianopels kyrka.

En mycket fin & vacker vigsel, med sång & musik!


~~~~Och eftersom man ännu inte enligt brudparet får lägga ut

bilder på sociala medier, så ska jag inte göra det heller.

Fast och andra sidan så fick jag tyvärr inte så jättebra bilder med 

min mobil!~~~










 




   














Av Hanna Boman - 8 juli 2016 15:43

Ojojoj, vilket gympingpass man kom till idag nere i Hoglands Park. Ett väldigt intensivt pass kan man ju säga, fast man fick ju jobba i den takten man ville. Men jag som bara sitter på en bänk och tränar ögonen på att titta, tyckte väl att verkligen alla som var där tränade på under samma "hårda pass".

Hehe, man blev ju nästan trött på att bara sitta ner och kolla...att de bara orkade!


Riktigt roloigt för mig, att bara komma ner och se vad det är för pass...och detta var ännu ett pass som jag

inte skulle klara av, pust!




     

Gympinpasset på hög nivå





 

     

...och här avslutas det med stretching

 

 

 

 

Här är hela gänget efter dagens pass   

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 7 juli 2016 23:10

Jajemen, ännu en gång till Habiliteringen idag. Eeh, hur var det nu...jag är väl "stammis" där nu?

Jaa, så känns det ju med tanke på att jag nu har varit där två gånger under en och samma vecka till på köpet.

Och nu blev ju det så för att sjukgymnasten går på semester, annars skulle det kanske ha väntat ett tag till...vad vet jag!

Jaja, idag fick jag i alla fall en ny omgång akupunktur...med sju nålar satta i mig på olika ställen.


Sen efter det så blev jag tejpad också, där jag har ont...höger höft/ljumske. Och den tejpningen ska sitta kvar i fyra till fem dagar, får väl se hur länge det sitter!





   

Bilderna togs i måndags

(en nål i vadera hand & en i huvudet)

 

 

 

 

 

 

   

Tejpningen ser ut såhär

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Habiliteringen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 juli 2016 22:44

Jaa, nu var jag till Ortopedtekniska den 2 maj och gjorde en NY beställning på skor. Idag ringer han mig därifrån och talar om att skorna har kommit. Så jag tog mig dit lite huxflux i eftermiddags och provade dem ju först, sen fick de följa med mig hem också förstås.

Nu kommer jag att provgå dem här hemma ett tag innan jag tar mig ut på stora promenader, hehe!

Njaej, så stora promenader lär det väl inte bli...eftersom de är tänkta att ha som inneskor.


Men jag kommer nog att bli nöjd med dem!






   








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards