Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Hanna Boman - 31 juli 2016 23:23

I fredags så blev det en bilresa ner till Södra Sandby för att hälsa på familjen Nerman (Johan & Kristina & Samuel & Joel).

Nu åkte jag ner tillsammans med Lars & Niclas & Lovisa & Axel & Stina strax efter klockan nio på morgonen/förmiddagen.

Sedan så kommer vi ner där lagom till lunch, men började med att fika (kaffe & kaka).

Jaa, tycker ni verkligen att jag behöver skriva i detalj vad vi gjorde och inte egentligen? För jag satt nu här ett tag o funderade lite på vad jag skulle skriva, men kommer inte ihåg direkt i detalj.

Men jag kan väl tala om att Lars & Niclas jobbade i trädgården, medan barnen hoppade studsmatta. 

Jag och Kristina gick runt i trädgården för att plocka in lite av varje till o ha till lunchen (tomater & squash & bönor & sockerärtor med mera). Jodå, Lovisa & Stina hjälpte också till att plocka från växthusen.




FREDAGENS MAT:


     


   



På lördagen så blev det ju då förstås frukost och sedan åkte Kristina & jag & Samuel & Joel & Axel till Malmö Museum. Ett väldigt trevligt museum, med akvarieavdelning med väldigt många olika fiskar.

Vi hann med en liten fika i caféet också.

Sen drog vi iväg bort till Malmö Tekniska Museum också, även det ett trevligt museum...fast dessvärre inte några bilder tagna där tyvärr...



Jepp, sedan därefter så var det ju dags för att ta en lunch och då tog vi oss till Nova i lund. Då fick det bli Café Graffiti (för jag ville det, första gången på säkert 20 år...)

Jag valde en Bakad Potatis Klubb Ceasar, som var jättegod. Mums!


Efter det så stosade vi väl runt lite på Nova, fast blev inte så länge egentligen. Det vi ville komma till var Lagerhaus, vilket vi hittade efter mycket om och men.

Där köpte jag mig två flaskor handtvål: Citrongräs Verbera. Sen hittade jag en receptbok: Mina bästa recept.






   




 





 


Hehe, efter nästan en heldag ute på galej kom vi sedan hem vid fyratiden på eftermiddagen och då platsade det inte helt fel med kaffe & kardemummasnurra.

Sen där så blev det lite till att slappa och bara få vara en stund, skönt!


Jaa, Lars & Johan bara jobbade och jobbade med trädgården i stort sätt hela tiden...även i lite lätt sommarregn!


Senare sen blev det middag som bestod av Filodegspajer sallad och sedan blev det faktiskt hör & häpna, men jordgubbar & grädde framför TV:n.






 

Malmö Museum



 

Malmö Tekniska museum

 

 

 

 

     

 

 

     

 

   

 

 

Axel & Joel

 

 

 

 



      



LÖRDAGENS MAT:



 




 




 


 




 




   



Dagen idag har vi bara varit hemma och packat, för att sedan åka tillbaka till Karlskrona igen. 

Lagom till lunchen kom Niclas & Lovisa & Stina för att äta tillsammans med oss då förstås.


Tomatsoppa vitlöksbröd pannkakor.

 

 

SÖNDAGENS MAT:




 




     

 

 

 

 

 

 


Innan vi skulle packa oss klara och färdiga, så fick det bli en "sista" fika innan vi begav oss i bil (Johan & Kristina & jag & Samuel).


Kvällen ikväll avslutades hemma hos Cederholms i Lyckeby, där det blev lite grillat som bara var SÅ himla gott!





   









TACK för en supertrevlig & mysig weekend!










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards