Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Hanna Boman - 19 juli 2016 22:48

Jodå, ikväll har man inte suttit ensam för att se Allsång på Skansen. Utan även denna veckan kom Lovisa hit och vill se den tillsammans med mig (vi gjorde samma sak förra veckan också)

Och när man sitter två stycken för att se ett TV-program så måste man ju nästan ha lite gofika va, eller hur?

Så då fick jag ett litet ryck att ställa mig och baka en Kanelbullekladdkaka, som jag faktiskt lyckades med jättebra denna gången...jag blev ju jättenöjd!

#behöverjuintetalaomvemsomåtmestavden

#obs #dentoginteslut

 

 

 

 

 

Sanna Nielsen

 

 

 

 

 

     

Anders Glenmark & Orup & Niklas Strömstedt

 

 

 

 

 

 

Sonja Aldén

 

 

 

 

 

Josefin Johansson

 

 

 

...så vårat fika är här

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 juli 2016 22:20

Ännu en tisdag och jag har varit till Viktväktarna, eftersom det nu är sommartid och bara öppet på tisdagarna nu där nu.

Och mötet idag handlade om "Ta tillvara på ljuset", och med det menar man ju att dagarna är längre & ljusare!

Så enkelt och så bra!


Tre tips på hur du utnyttjar transporttiden!

 

  1. Cykeln, det perfekta transportmedlet!
  2. Promenra till festen
  3. Promenera hem från jobbet

Jamen, och cykeln är ju min allra bästa vän nu under den här tiden på året (ur transportmedelssynpunkt). Yes!

Eeeh, sen behöver man ju inte tala om att jag kanske inte har varit den allra bästa just denna sommaren än

i alla fall!


Men en sak nu som jag kan tala om är ju vad vågen visade idag då jag ställde mig på den, för jag blev ju glad.

Marie & jag kom ju överrens om att nu den här veckan skulle jag inte behöva betala någon "straffavgift".

Så den här veckan stannade vågen på 61,5 kg vilket då resulterade i -1,0 kg.

Åååh, TACK så hemskt mycket för det vågen...även du verkade ju förstod ju att jag inte skulle betala någon straffavgift idag!


Jomen visst, nu så blir det väl ännu mera minus till nästa vecka...för att "överraska" Stina då hon är tillbaka igen!


#superbrajobbatHanna

#jagärverkligenhelnöjd 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 19 juli 2016 17:22

Tjohoo, tänk att det nu idag äntligen har blivit en cykeltur...känns som det var alldeles för längesedan som jag gjorde det sist (åtminstone känns det så).

Okej, jag har ju cyklat ibland till och från Cityhallen...gjorde senast igår, men det är ju inget jag brukar skriva om i bloggen, eller hur?

Utan då ska det vara "motionsrundor", enligt mig. Så fick ni veta det också, om ni inte redan har förstått det redan!

Men min runda blev väl inte så jättelång idag, för jag cyklade genom Alamedan och förbi Residenset...sen fortsatte jag hela vägen förbi Gästhamnen och sedan kom jag ju till Järnvägsstationen, struntade i att cykla utanför polishuset idag...men det blev förbi (bakom stationen & sedan fick det bli att trampa sig igenom Borgmästarekajen)...och nu så är jag hemkommen!




   

Startklar för min cykeltur

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Varvsmuren, och slutspurten

hem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 juli 2016 10:52

Javisstja, jag glömde ju dela med mig av denna bilden 

i lördagens inlägg...men nu kommer den här istället!







 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards