Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Hanna Boman - 2 juli 2016 22:37

Jepp, nu var det ju ett tag sedan som jag fyndade i SecondHand!

Eeeeh, sist var nog min jeansjacka i april...då jag var där på en ledig lördag. Men idag så blev det inte några kläder, för jag har kommit på att jag är ingen hejare på och köpa "nygamla" kläder. 

Helt okej att köpa en jeansjacka, men inte något annat...eller är det så kanske att jag inte har gått oc kollat så mycket bland kläder?

Aja, jag vet inte riktigt hur det är på den fronten ärligt talat.

Men jag är ju en hejare på att hitta & köpa glas och muggar i alla dess former, sånt har jag blivit väldigt svag för under den tiden som jag varit där ute.

Så idag då jag var i "tjänst" blev det en liten tripp ut i affären och då hittade jag ju självklart 3 glas & 1 mugg!

Det är ju typ jag i ett nötskal, precis som inte jag har tillräckligt med muggar & glas redan...eller? 






     






 








   

Av Hanna Boman - 2 juli 2016 20:37

Jomen visst har det varit en bra jobbdag idag i SecondHand & Café 2! Och det brukar det väl alltid vara, hehe!

I tisdags då jag jobbade så fick jag en gammal 20-lapp och tänkte då lite lätt: "Oj, undra hur många gamla sedlar man kommer få se på lördag...för då gäller ju inte dem längre (kommer bli spännande, hur många som försöker...)

Hehe, första kunden/gästen jag hade idag som skulle betala sitt fika gav mig en gammal 20-lapp.

Men sedan därefter var det bara de nya 20 & 50-lapparna som kom in, precis som det ska vara NU!

Hmm, "Hur många gamla sedlar kommer komma fram i folks gömmor när de inte kommer att gälla längre (jepp, så var min tanke i tisdags...)


Så vilken tur man hade i alla fall, att de hade bara de nya sedlarna!

Och andra sidan så används ju inte så hejdlöst mycket kontanter längre, utan är mest kortköp.

Jaa, och det kom jag på idag!















      






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards