Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Hanna Boman - 14 juni 2016 21:48

Åååh, det här är väl också en lite "smårolig" låt som kan sätta sig...åtminstone har den satt sig i mitt huvud efter att ha fått höra den på radion idag

Av Hanna Boman - 14 juni 2016 18:47

Jaaa, tro't eller ej...men idag så har jag varit ner till Arbetförmedlingen och träffade min SIUS-konsulent. Och jaaa, jag tror minsann att detta är första gången i år som jag var där nere och hade träff med honom...som jag brukar kalla för "tölpen". 

Alltså jag har ju inte kallat homom för "tölpen" direkt till honom "face to face", men till lite vänner runt omkring ibland.

Fast nu var han verkligen på gott humör och på vad jag ville göra, och jag har kommit på lite andra saker än bara en sak...som jag alltid har haft tidigare.

Sen för två veckor sedan så var jag till Habiliteringen och träffade kuratorn där, också för första gången i år (allt verkar vara "för första gången i år" just nu)

Ptja, så kanske man inte ska tänka...men ändå!

När jag var där och träffade kuratorn på Habiliteringen, så bad jag henne att ringa upp honom för att han skulle kunna få lite påpuschning av henne...för själv känner ju jag at det inte skulle gå så bra.

Så hon ringde till honom direkt efter att vi hade träffats för två veckor sedan, fick mail av henne då jag satt och väntade på bussen för att komma hem (jepp, mailet kom till mobilen ju...)

Ja, i alla fall så verkar det ha satt fart på honom på Arbetsförmedlingen NU...eftersom han verkligen var igång och kollade olika saker som kanske skulle kunna passa mig antingen som en praktikplats eller jobb, fast först får man nog kanske tänka sig en praktikplats på ett eller annat sätt. Men inte under sommaren just nu i alla fall, även om det kanske kan vara skönt att få vara ledig under sommaren. Fast just nu skulle ju jag gärna velat ha något att göra, vad gäller jobb eller annat.

Och nu efter den här träffen kände jag mig för en gång skull lugn & glad när jag gick därifrån, faktiskt!


#hannakändesignöjdochglad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 juni 2016 13:48

Jepp, jag vet ju att det nu var ett bra tag sedan som jag fyllde mina jämna år.

Och av en del släktingar fick jag ju först o främst ett presentkort nere i Varmbadhuset för en helkroppsmassage45 minuter.

Jovisst, Maria & jag tog oss ner dit idag då till kl 10:30. Höhö, jag fick igår ett påminnelese-sms av massören...jättebra, tänkte jag!

Jag sitter i väntrummet där och väntar på att få komma in,  medan det ett tu tre kommer ett sms till strax efter halv elva...som gjorde att jag ringde.

Såhär stod det i smset:

Hej Hanna, du har inte glömt din tid hos 

More Power Rehab idag?

Mvh, Erik (More Power Rehab)


~~Det visade sig att jag hade bokat till helt fel massör, åååh!~~


Så imorgon klockan 10 ska jag ner till Varmbadhusethelkroppsmassage, för den tiden hade jag ju fått av henne där nere.

Istället för massagen idag då, så gick Maria & jag en sväng på stan innan vi mötte upp Eva & Lars och Axel & Stina vid Royal Thai för en lunch.

Och självklart då blev det ju thai-buffé som var riktigt gott, mumsfillibabba!




TACK Eva & Lars och Maria och Axel & Stina för en mysig lunchstund tillsammans med er idag! 





   









 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards