Alla inlägg under maj 2016

Av Hanna Boman - 20 maj 2016 13:48

Jag har varit till gymmet även denna fredagen, så nu börjar jag väl äntligen få rutin på de här igen! 

Eeh, så himla skönt...eftersom jag nu också känner att jag verkligen måste. Jepp, idag så körde jag ju alla "mina" maskiner...för det gjorde jag ju inte förra veckan, för jag "fuskade" ju lite. Åtminstone var det ju en maskin som jag "hoppade" förra veckan.

Men idag då så blev det alla maskinerna, för idag så kom jag dit betydligt mycket tidigare...vilket kändes jättebra, för då behöver man inte riktigt stressa sig igenom maskinerna heller...bara för att man har annat på agengan också.


Hepphepp, efter att jag var ute och cyklade en lång runda igår x2...så inbillade jag mig innan att "Idag så kommer jag känna av i låren när jag kör den däringa benpressen...(jag kommer nog "skrika ihjäl mig...")

Men nejdå, eftersom jag är så pass "vältränad"...så kände jag inte nånting alls av det!

Jaa, lite i ryggen kände jag ju av då jag körde "ryggmaskinen"...fast var väl inte så jättefarligt det heller egentligen.


Ett skönt pass på gymmet var det ju helt klart, trots allt! 




   

Här är jag nära till att ta mig in




 

Benpress

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 19 maj 2016 21:48

Ja, så ger jag detta blogginlägget...för det blev ju två cykelturer, med någon timmes paus!

Och en fantastiskt skön cykeltur, inte för varmt eller för kallt.

Eeeh, lite segt var det väl mot slutet då jag var på väg hem...men det var det värt minsann!



   

Startklar för att cykla hemifrån


 

 

 

     

 

 

 

   

 

 

 

CityGross

 

 

 

 

 

   

 

 

 

  


Varvsmuren här och jag är snart hemma igen

 

 

 

Slutspurten här & de sista 

metrarna hem, "äntligen"

 

 

 

 

 

Cykeltur 1 enligt Runkeepern

 

 

 

 

 

 

Cykeltur 2 enligt Runkeepern

 


#jagärgladattjaghannheminnandetblevmörkt

#gladomjagtarmigursängenimorgon

#tänkerintebefattamigmedcykelnimorgon

#nejintealls

 

 

 


/Tjingeling

 


Av Hanna Boman - 18 maj 2016 18:47

Mnja, jag vet inte om man kan säga att jag har "fyndat på Guldfynd" idag...men jag tog mig dit i alla fall.

Eeeh, när jag fyllde år i mars så fick jag presenkort från Karlskrona Centrumförening och tänkte som så "Att jag tar mig in till Guldfynd för att köpa lite örhängen för några av dessa presentkorten..."

Men tyvärr-tyvärr så tar inte dem dessa presentkorten, attans tänkte jag och funderade ett tag till...om jag överhuvudtaget skulle köpa de tre paren som jag hade plockat ut. 

Och jag bestämde mig, så jag köpte dem ändå...hade bara "ångrat" mig kanske om jag inte skulle ha kommit hem med dem, så tänker jag NUU!










 












 

Av Hanna Boman - 18 maj 2016 15:17

Idag tog jag mig ut till Wämö Center för att träffa Malin över en lunch. Hehe, vi har ett väldigt bra tag funderat över och träffas över en fika nånstans inne i stan...men det har aldrig blivit, så då fick det bli en lunch på Wämö Center idag istället. Det var det enda tänkbara, eftersom hon jobbar där i de krokarna.

Helt klart ett bra alternativ, och betydligt billigare än att ta en lunch eller fika på stan. Hmm!

Jag valde denna dagen Bakad potatis med kycklig vitlöksdressing och så sallad.


Sen så blev det ju en varsin kaffe också...automatkaffe.



Kort & gott:

  "Kaffe på maten"

 

 

 

TACK för idag goa Malin!

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

  

Av Hanna Boman - 17 maj 2016 22:20

Jodå, visst har det varit körövning ikväll...det är ju tisdag och detta var den nästsista övningen för den här terminen.

Och nu övar vi hur mycket som helst inför Konserten som vi kommer att ha då nästa lördag (28/5).   

Ikväll så övade vi ju de sångerna som vi kommer att sjunga då, sen blev det ju förstås två sånger som vi övade ihop men On the Road...för vi ska sjunga svå sånger tillsammans med dem också.

Och efter den här övningen så har jag nynnat på en och annan av sågerna sedan jag kom hem nu ikväll, men sån är ju jag nästan alltid efter varenda övning...så inte nån jättestor nyhet precis!











 








Av Hanna Boman - 16 maj 2016 19:17

Jepp, eftersom jag inte har sett ett enda avsnitt den här säsongen av Smartare än en femteklassare så har jag idag suttit ner och sett fyra avsnitt av dem. 

Hehe, det är "bara" 5 avsnitt kvar innan sista omgången kommer nu på lördag...men de kommer jag och se en annan dag.

Och jaa, jag har sett dem nu på www.svtplay.se

Sen har det ju varit sånt där "bradåligt" väder idag med, så då har det blivit till att se fyra avsnitt!

Ett väldigt roligt program enligt mig, så ett av mina "favvo-program"!




 




   

Av Hanna Boman - 15 maj 2016 18:30

Efter att det var klart i kyrkan, så blev det en promenad bort till Café Tre G...och där väntade jag in Linn som kom med halvlånga steg ner för backen.

Hehe, vi hade igår via Facebook-chatten kommit överrans om en fika...men den fikatanken byttes snabbt ut till en lunch istället, eftersom när vi träffades så var det ju lunchtid och vi var mer sugna på mat än bara en fika kort & gott.

Och jag valde "Varm kycklingsallad med bacon & tzatsiki". Mumsfilibabba vad gott!

Nu så var det väldigt längesedan som vi träffades Linn & jag, och då blev det ju att vi hade mycket att prata om. 

En väldigt trevlig stund hade vi och tiden bara sprang iväg, hehe! 




TACK för idag goa Linn!

 










 






     

Av Hanna Boman - 15 maj 2016 17:39

Idag var det verkligen en fullsatt kyrka från första till sista bänkrad, nästan så man inte fick plats. Jodå, visst fick man plats...men vi fick knö oss lite bara!

En fantastiskt gudstjänst med verkligen "allt på samma gång"...konfirmation & dop & barnvälsignelse.

Lovsångsteamet var där och sjöng också, både för och med oss (ptja, var nog mestadels med oss i församlingen).


 

Lovsångsteamet




   

"Dopkandidater" & Konfirmander

 

 

 

Konfirmanderna sjunger ihop

med lovsångsteamet

 

 


Jaa, det var ju barnvälsingnelse också...men kunde inte ta någon bild tyvärr på när det just var!



TACK för en otroligt fin och bra gudstjänst, som jag inte ångrar att jag tog mig till idag! 













 

 

 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards