Alla inlägg under april 2016

Av Hanna Boman - 6 april 2016 21:31

Jodå, idag har jag varit på Blodcentralen och lämnat blod. Gick väl inte riktigt som det brukar gå, för idag så blev jag stucken i båda armarna.
Först så blev jag stucken i höger, som jag brukar bli stucken...brukar vara lättstucken där.
Men dock inte den här gången tyvärr.
Hm, det var en ny "stickare" som började sticka mig och gjorde det i högra först.
Och eftersom jag tidigare har blivit tappad i vänstra armen också, så blev jag det idag då.
Om man säger som så, så var jag inte jätteglad när han den nya "stickaren" stack...för det gjorde verkligen ONT!
Så då fick en mer van stickare sticka mig istället och det gick betydligt mycket bättre, även om det tog lite längre tid än vad det brukar eller ska göra.

Men mitt hB-värde låg denna gången eller förra gången på 129hB, väldigt mycket lägre än vad jag hade gången dessförinnan...och då var det väldigt högt, för att vara jag.

Som plåster på såren så fick jag ju en gåva också, och idag valde jag en ny färg på frukostskålar från Rörstrand (för nu är det dem som jag samlar på).





   









 






 











 



Av Hanna Boman - 5 april 2016 23:42

Jepp, ikväll så har det varit MUS-möte i kyrkan...och brukar ju vara en gång i månaden.
Enligt planerna så skulle vi ha börjat klockan 18:06, men av en och annan anledning så blev starten ungefär en kvart senare. ;)

Nu var det väl inga beslut som togs, fast det skulle jag ju inte fått berätta om här ändå.

Men att Sören hade fikat och att det var gott med olika sorters goda ostar. Mums! :)

Sen blev det rester från söndagens Kakbuffé också, inte att förglömma...men jag tog dessvärre ingen bild på kakorna även om jag åt några av dem.





 







 

Av Hanna Boman - 3 april 2016 23:54

Jadå, efter dagens gudstjänst ute i Mariedalskyrkan som idag då var klockan fyra på eftermiddagen...så vankades det Kakbuffé.
Och i fredagskväll så bakade tonårsgänget en massa kakor i stort & smått som då blev till denna söndagens kyrkkaffe.
Mums, väldigt goda kakor...helt klart! :)





 







 

Av Hanna Boman - 3 april 2016 23:45

Ojdå, nu var det ju ett väldigt bra tag sedan som jag hade Söndsgskul...som tidigare har hetat Söndagstimmen.
Men idag så hade jag det och det var en liten tapper skara på fyra barn idag som följer med mig ut under gudstjänsten.
Så jag läste en text ur boken "Bibelsnack i Grönsakslandet". En bok som barnen tycker är rolig, och även jag. :)






 








 



Av Hanna Boman - 3 april 2016 23:37

En fantastiskt fin missionsgudstjänst i Pingstkyrkan idag, med berättelser från resor till Bangladesh & Peru...dit vissa från församlingen har varit i höstas. :)
Sen var det lovsångsteam som höll i sång & musiken, och en fantastiskt fin & gripande predikan av Rupert Lindén! :)

Och efter gudstjänsten var det ju kyrkkaffe nere i caféet, som denna söndag blev lite lunch och pastasallad från gårdagens "Live på riktigt" & även kaffe & kaka.

Av Hanna Boman - 2 april 2016 23:51

Woow,vilken fantastiskt bra och skön konsert man har fått vara med om ikväll! :)
~~En konsert med Soul-gospelgruppen B-tolv~~
En fantastiskt bra & go gospelkväll, som man blev pigg och glad av!

Sedan efter konserten vankades det pastasallad & kaffe & kaka nere i caféet.





 





 






   









 







Av Hanna Boman - 1 april 2016 19:11

Jodå, jag har ju varit till Viktväktarna idag när det är fredag (var ju bara förra veckan som var lite speciell).
Usch ja, jag känner mig inte jättemotiverad till att skriva detta inlägget...men visst måste jag!?
Fast nu så ska jag börja med att skriva om vad mötet handlade om.
Och vi pratade om KOLHYDRATER (pasta & potatis & ris), sånt där som inte jag skulle klara mig utan!
Nu så är det ju inte bara det som är kolhydrater, utan det är bröd & frukt & grönsaker & flingor.

Jaha, och då kommer vi till vad den där "usla" vågen sa eller visade idag då...för den här veckan var den inte snäll heller. För jag fick betala en Veckoavgift även denna gången, jag som trodde det skulle bli MINUS eftersom det var mer än en vecka. ;)
Så den här veckan visade vågen 62,8 kg, som då resulterade i +0,4 kg.

Åååh, attans våg...men jag har denna gången mina föraningar på vad detta plusset kan vara, fast inget jag kommer berätta om här.
Punkt slut!







 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards