Alla inlägg under februari 2016

Av Hanna Boman - 13 februari 2016 22:50

Jamen precis, eftersom det inte finns någon TV i kyrkan så fick jag ta mig cirka två steg därifrån in till Martina & Morten för att se den här veckans deltävling 2.
Och jaa, det var väl rätt bidrag som kom vidare både direkt till final & andra chansen.

Men som jag tidigare sagt här i bloggen genom åren, så är jag ju ingen schlagernörd längre...för det har jag varit tidigare!

Kul var det ju ändå att få se den, för vad skulle jag ha gjort annars? ;)

TACK för att jag fick komma in och kolla! :)









     


Av Hanna Boman - 12 februari 2016 16:06

Jahaja, som en del av er kanske redan vet så kan jag just nu inte bo i min lägenhet.
Eeh, på grund av hantverkare och så där.
Jepp, det är så i hela huset. Så just för tillfället bor jag ute i Mariedalskyrkan och har gjort i tre nätter nu.

Sen imorse så chattade jag och Karin lite med varandra över Facebook.
Och då kom vi fram till att vi träffas i stan för att luncha ihop, så då blev det Café Tre G...nära från busshållplatsen, hehe! :)

Jag tog en Bakad potatis med kyckling & curry och sen tzatsiki-dressing till, mums va gott! :)

Så tack för en trevlig & mysig stund idag Karin! :)

































Av Hanna Boman - 9 februari 2016 22:01

Jomen visst har det varit MUS-möte i kyrkan ikväll (Mariedalskyrkans Unga Styrelse) från kl 18:04-20:34...jaop, så har vi det med våra sammankomster.
Aldrig jämnt klockslag alltså, haha! :)
Den här gången hann vi ju till och med sluta innan angivet klockslag.

Jaa, och som vanligt får jag ju inte skriva om några beslut...men tror inte att det var några beslut ikväll, men ändå.

Fast gott fika mumsade vi ju på i alla fall, som både jag & Kyra delade på.
Jag stod för hembakade chokladmuffins, som jag själv blev väldigt nöjd över...eftersom de blev lika jämnstora allihop! :)






 





 








 





Av Hanna Boman - 7 februari 2016 20:41

Jepp, det har ju varit gudstjänst ute i Mariedal idag också...och den började klockan 16.
Och det var våra fyra konfirmander som höll i denna gudstjänst, så därför heter den ju då "Himlakul".
En praktisk predikan skulle man väl kunna säga, för vi fick gå runt och bl a läsa 3 bibeltexter som hängde på ena väggen.
Sen promenera eller ta sig fram och ta en sjöstjärna (på bild), och därefter gå fram och lägga runt ett litet bord som stod framme vid altaret.
Sist men inte minst, så fick man tända ett ljus i ljusbäraren!

En mycket fin gudstjänst helt klart! :)


Efter gudstjänsten var det lite kyrkfika med frallor & en varsin liten minisemla & kaffe!

Och tyvärr så dummade sig mobilkameran då jag skulle ta bild på fikat, så fick bli utan några bilder alls.





 

Av Hanna Boman - 7 februari 2016 14:32

Jadå, idag tog jag en långpromenad ner till Pingstkyrkan för att få fira gudstjänst.
Och nej, det var ju inte direkt nån långpromenad...för jag gick ju ingen omväg. ;)
Men en skön promenad var det i alla fall!

En mycket fin gudstjänst var det, där Anne Collén bl a berättade och visade bilder över deras missionsarbete i Jordanien & Syrien!

Och Niclas Collén predikade om "Tullindrivaren Sackaios", från bibeltexten Lukas 19:1-10. En mycket fin och bra predikan, som jag nog hade velat höra lite mer av! :)

Lovsångsteamet var med och sjöng med oss i en hel del lovsånger också!




   





 













  





  







Av Hanna Boman - 6 februari 2016 20:07

Idag har vi träffats hemma hos Laila på fika med semla & kaffe!
Nu så var Anne Collén där också, hon som är ansvarig för att alla våra stickade alster kommer ner till Syriens barn och hon berättade hur det verkligen är där nere plus att hon visade bilder där nerifrån också.

TACK för en väldigt trevlig & fin eftermiddag! :)







 





 

Av Hanna Boman - 5 februari 2016 21:31

Yes, det är ju fredag idag och som sig bör...så har jag varit en sväng till Viktväktarna! :)
Tja, sväng och sväng förresten...för jag stannar ju alltid kvar på mötet också så då kan man väl inte säga att det är eller var en sväng, hehe! ;)
Men vad handlade mötet om idag då?
Ja, det handlade om:
"Ju mer vi är tillsammans...!"
Alltså, hur man får hjälp av varandra under sin viktminskning och då handlar det om alla runt omkring en...och inte bara av de man träffar på ett möte en gång i veckan.

Jahaja, och vad talade vågen om idag då när jag ställde mig på den?
Jaa, den säger ju inte så mycket...utan visar ju mest. :)

Och den visade ett "miniplus" idag, vilket jag är nöjd med...måste jag nog säga trots allt.
För idag stannade vågen på 61,6 kg och då var det ju bara +0,1 kg.

#jagärnöjd





 








 









Av Hanna Boman - 3 februari 2016 20:25

Jomen visst, idag har det varit Stickcafé igen (varannan vecka) i SecondHand!
Hehe, och till denna gången hittade jag min stickning...ja, jag hittade den tidigare än idag alltså.
Skönt, för skulle ju kännas lite pinsamt och komma även denna gång utan nån stickning. :)

Så jag hann med att sticka några varv i alla fall, innan det var dax och maska av. Det blev nog 7-8 varv tror jag minsann! :)

Nu kommer jag börja sticka en ny ruta i en annan färg, får väl se när det blir. Hrm! ;)

Självklart så var det ju lite fika också, gott! :)




 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards