Alla inlägg under februari 2016

Av Hanna Boman - 20 februari 2016 15:28

Idag har det blivit liten lunch-fika på Café 2, en helt vanlig lördag...då jag är ledig.
Och det blev en trevlig & mysig stund ihop med Martina & Iris & Edin.
Jag valde ett gott fika, som var en Trekant & fralla & kanelbulle & kaffe med mjölk & Loka citron som även var billigt...kostade endast 48:-.

Jaa, och det kändes helt okej att vara där även på sin lediga lördag! :)







 









 

Av Hanna Boman - 19 februari 2016 22:17

Jodå, eftersom jag fortfarande bor kvar här i Mariedalskyrkan...så var jag ju med på Fredax ikväll.
Hm, det var jag ju förstås förra fredagen också.
Men ikväll så var det youtube-kväll, med andra ord så skulle man själv välja ut Youtube-klipp i olika kategorier...minns bara inte vad för några.
Sen så skulle man tala om varför man hade valt just det klippet också.

En trevlig kväll och väldigt roligt att bara få vara med och gästspela, nu när jag inte är tonårsledare längre.

Sen var det ju förstås fika också, som bestod av både kakor & bullar & kaffe/te/saft? :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 19 februari 2016 18:59

Jodå, visst har jag varit till Viktväktarna den här veckan...eftersom det inte blev något förra veckan, på grund av sjukdom!
Men idag var Stina på benen igen, tack och lov. :)

~~HUNGRIG ELLER sugen...det är frågan.~~

Hungrig eller sugen, överlevnadshunger och den lustfyllda hungern.
Det finns två typer av hunger, överlevnadshunger som i huvudsak styrs av vårt blodsocker och den lustfyllda hungern som utlöses av signaler i hjärnan när du ser kaloririk mat.
Och när du känner doften av kaloririk mat.

För att ta reda på vilken typ av hunger du känner, fråga dig själv:
-Är jag tillräckligt hungrig för ett äpple eller ett kokt ägg?
Om svaret är JA, då är det verklig hunger du känner.
Om svaret är NEJ är det den lustfyllda hungern som pockar på din uppmärksamhet.

Förbered dig genom att fylla på med bra alternativ hemma, på jobbet, i handväskan, så att du har koll på det du stoppar munnen när den lustfyllda hungern slår till.

Fråga dig själv - är det värt SmartPointsvärdet?
Är det värt det även när du fyller i checklistan efteråt?

Jahaja, och så är det detta vad vågen visade då jag ställde mig på den.
Hmm, det var ju för tusan ett plus även den här veckan...men inte så pass att jag fick betala någon Veckoavgift i alla fall, men det var på håret!
Med andra ord så visade den "usla" vågen 62,0 kg och resulterade ju i då +0,4 kg.

Jomen, detta lär jag ju få se till så det blir ett STORT MINUS nästa vecka...eller hur Hanna!?







 









 



Av Hanna Boman - 19 februari 2016 17:35

Ojaaa, nu var det ett rätt bra tag sedan som jag var hos tandhygienisten sist. Hm, nästan två år sedan.
Och nu så har de flyttat till nya & fräscha lokaler, så det var första gången jag var där (i de nya lokalerna alltså).
Fantastiskt fina måste jag ju säga.

Hur gick det för mig då? Jo, det gick ju förhållande vis helt okej...jag hade inga hål, och att det såg fint & bra ut i munnen...med tanke på att det var två år sedan. :)

Nejdå, helt fri från karies var jag ju inte egentligen...utan det var några tänder som var på väg att bli karies i dem, nästan som vanligt.
Så nu gäller det ju då för mig och se till att det inte blir någon lagning, för det kan ju läka skälv om man ser till och använder tändstickor & flourskölj.
Jaa, självklart tandborstning också förstås.

Nu när jag fick en eltandborste i julklapp, så såg tandköttet fint ut...i jämförelse med då jag alltid använde den manuella.
Hmm, det finns ju de gångerna som jag fortfarande använder en manuell tandborste.
Men eltandborsten gör ju att man känner sig betydligt fräschare i munnen. Jaa, det känns som man har varit hos tandläkaren två gånger...med tanke på att tänderna ska ju borstas två gånger per dag. :)






 


Av Hanna Boman - 17 februari 2016 19:34

Javisst har det varit Stickcafé idag, men jag kunde inte klockan riktigt...eftersom jag kom lite eller ganska mycket senare än vanligt! ;)
Men bättre sent än aldrig, brukar man väl säga?
Jag fick ju fika i alla fall och så stickade jag några varv på min andra fyrkant som jag la upp maskor till sist för två veckor sedan.
Hm, jag är inte någon "storstickare" hemma...om ärligheten ska fram, hehe! ;)
Så därför fick jag ju börja att sticka några varv idag, vilket kändes bra.

Sen var det ju kaffe & kaka & kex till fikat idag, gott! :)





 





Av Hanna Boman - 15 februari 2016 20:57

Eftersom det är måndag idag, så har det ju varit scout ikväll...och jag är ju absolut ingen scoutledare eller så, men fick ju vara med ändå ikväll eftersom jag fortfarande då är inneboende här i kyrkan.
En trevlig kväll var det, med många scouter precis som det brukar vara av vad man har hört.
Det var lite lekar bl a och sen var det ju förstås lite info & fika också.
Gottigt fika var det, med kex & kladdkaka & glass! :)




 








 

Av Hanna Boman - 14 februari 2016 23:03

Idag efter dagens gudstjänst hade vi våran sedvanliga Sportsöndag, som är tradition sedan väldigt många år tillbaka.
Och då är det som såhär att man ska ut och sporta på ett eller annat sätt, t ex ta en promenad & spela badminton & åka skridskor & åka pulka & åka skidor...om det är SNÖ då förstås.
Detta brukar vara den här tiden på året!
Hehe, och vad gjorde jag idag då? Yes, jag följde med tonårsgänget med ledare till Rosenholm och spelade badminton.
Äsch, nejnej...jag spelade inte någon badminton, utan satt bara och tittade på. Med andra ord så fick jag ju anstränga ögonen i alla fall! :)

Sedan därefter så åkte vi hem till familjen Fränne, för att äta lunch tillsammans med vi som var föranmälda då förstås.
Och den här gången så serverades det tacos, med vildsvinskött & övriga tillbehör till förstås.

Sen så var det kaffe/te & gräddkola till efterrätt.
~~fast jag åt inte någon kola alls, eftersom jag har godisförbud
#137dagarutangodis~~
Men de två kolorna som är med på bilden fick jag bara låna av honom som satt vid sidan om mig! :)

TACK för god mat & trevlig samvaro!





 




 







Av Hanna Boman - 14 februari 2016 17:19

Idag har vi haft Taizé-gudstjänst och även Nattvardsgudstjänst, sammanslaget då alltså.
Och idag så var det "knäfalls-nattvard" (man tar sig fram till knäfallet, och tar nattvarden...istället för att gå mittgången fram).
Hehe, jaja...det där var väl bara en liten beskrivning om hur vi brukar göra typ. ;)

Jaop, jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller skriva mer om gudstjänsten...mer än att den var fin och bra på många sätt!

Sen efter gudstjänsten så var det ju i vanlig ordning Mingelfika, och eftersom det då är Alla Hjärtans Dag idag så fanns det små hjärtekakor plus även pepparkakshjärtan.

Enkelt och bra helt klart! :)







 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards