Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Hanna Boman - 1 januari 2016 16:20

Jomen visst var det Nyårsfest ute i kyrkan igår, som alltid...sedan många år tillbaka.
Första året var 2007, och sen har det varit varje nyår sedan dess.
Jag & Lena & Sören var där tidigare, själv kom jag väl dit till strax efter 18.
Då fick jag skala potatis & morötter & palsternacka.
Sen skivade jag detta också och de blev så fint. ;)

Hur många vi var allt som allt, vet jag inte riktigt...men var ju mestadels äldre och gjorde ju inte så värst mycket.
Vid ett av borden så fick de som var under 50 år sitta, även om det fanns de som inte "riktigt" visste sin ålder...för de hade passerat 50 med väldigt god marginal, haha! :)

Menyn för kvällen;

VARMRÄTT: Baconstekt oxfilé med äppelmustsås & rostade rotfrukter & harricots vertes & grönsallad

EFTERRÄTT: Kärnmjölksfromsge & körsbärssås & kaffe

Klockan 23:30 var det tid till att ta sig in i kyrksalen för Nyårsbön och sedan ringa in det nya året!
Stämningsfullt & fint!

Sen var det en del som tog sig ut för att kolla lite på fyrverkeriet som många andra runt om i området höll i!

Efter detta var det då Tårtbuffé & kaffe, mysigt att få sitta ner en stund till även efter tolvslaget och då äta en massa olika tårtor.
Men det är ju på "tok" alldeles för små assietter, om man ska kunna få plats med ALLA tårtsorter...fast och andra sidan så orkar man inte så väldigt många sorter, även om nu jag tog cirka fem olika sorter...fast var inte några stora bitar jag tog.
Gott att få börja varje år med att få äta en massa tårtor! :)

TACK alla samtliga för en supertrevlig nyårskväll!






   




 









 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards