Alla inlägg under november 2015

Av Hanna Boman - 15 november 2015 21:25

Jaop, idag efter dagens gudstjänst var det scouterna som stod för dagens kyrklunch...och det var verkligen jättegott! :)
Varmrätt: Irländsk gryta med potatismos & gröna ärtor & persilja

Efterrätt: Guinneskaka & kaffe

TACK scouterna för en fantastiskt god kyrklunch idag! :)










 










 




Av Hanna Boman - 14 november 2015 18:43

Jodå, jag har jobbat idag (min jobblördag) då blev det en fikarast med Linn.
Vi hade kommit överrens om detta nu i veckan via Facebook, att hon skulle komma lagom tills jag gick på rast.

Mums, ett väldigt gott och mumsigt fika! :)

TACK för idag goa & mysiga Linn! :)

Av Hanna Boman - 12 november 2015 22:42

Jodå, jag har varit till Viktväktarna idag och det funkade väl relativt bra...eller hur jag nu ska säga.
Viktmässigt och det där, tar jag ju som vanligt i slutet av inlägget. ;)
Idag så pratade det om "Gör din motionsklassiker"!
~~Om du skulle göra din egen motionsklassiker, vilka grenar skulle då ingå?~~
Jaa, det blev ju en lista på olika saker som vi sa!
Och jag nämnde ju den däringa Crosstrainern som finns på gymmet, att jag skulle gärna vilja orka stå längre på den t ex och då är det längre än bara 20-30 sekunder...innan jag blir trött och då har jag inget motstånd alls på den! ;)

Och nu övergår vi till vad den "usla" vågen visade, då jag ställde mig på den.
Åååh, den visade ju plus! :(
60,2 kg och det resulterade ju då i +0,7 kg.
Så till nästa vecka satsar jag på ett minus igen, jag ligger ju som väl är inom GULDMEDLEMS-vikten...så jag får väl vara nöjd ändå! :)





   










 



Av Hanna Boman - 11 november 2015 18:40

Jajemen, nu efter att mitt FaR tagit slut...så fixade jag igår Autogiro som nu gäller i ett år.
Jodå, självklart fixade jag ju detta igår då efter att jag hade tränat...så nej, jag har inte tagit mig ut dit idag för att fixa det.
Yes, så NU kommer ju jag träna för kung & fosterland...eller? Jaa, vi får väl se.
Men en sak är ju säker i alla fall och det är ju garanterat att jag kommer lätt och fortsätta träna ett år till, för man binder upp sig på 12 månade och kan inte säga upp det tidigare.
Så nu kommer jag känna mig så motiverad att träna, precis som jag har gjort de sista 14 månaderna...med ett litet uppehåll över sommaren! :)

Jaa, och det kommer kännas så bra & smidigt att köra detta på Autogiro förstås...riktigt skönt! :)

/Tjingeling





 




Av Hanna Boman - 10 november 2015 14:46

Jajemen, jag har ju varit till gymmet redan idag...när hände det sist att jag var där en tisdag?
Eh, väldigt längesen...minns inte riktigt när!
Men idag gjorde jag en #tisdagsförmiddagsträning dessutom att det var på förmiddagen. :)

Och jag körde alla "mina" maskiner i vanlig ordning, och var lite eller betydligt mycket lugnare på R4. För förra veckan då jag drog i den så hade höjt vikterna lite om inte mycket, hehe!
Minns inte alls vad jag hade för vikt då, men minns att jag tog i för "kung och fosterland"!
Mmm, och vad resulterade detta i nu då? Hehe, jodå...att jag fick sån grym träningsvärk i armarna i helgen (kunde inte sätta upp håret, utan att det gjorde jätteont...men igår och nu känns det helt okej igen.
Ingen träningsvärk och kan sätta upp håret igen utan några problem alls!

Som sagt så känns det riktigt skönt, och kändes skönt att känna av träningsvärk också...för då har man ju jobbat på bra! :)





 

Av Hanna Boman - 8 november 2015 22:33

Efter dagens gudstjänst så var det dessutom Församlingsmöte och då var det med lite mer fika än bara "kaffe & kaka", utan var även korv med bröd. Gott!
Hmm, under gudstjänsten då det pålystes om att det var Församlingsmöte efteråt...kom jag bara på; "Javisstja, 8 november och Församlingsmöte..." ;)
Men det var ju en värdslig sak egentligen, hehe!

Nejdå, inga beslut fattades väl...men tänker ju inte skriva om det här ändå.

TACK för gott fika! :)





   







 



Av Hanna Boman - 8 november 2015 14:34

Vilken fantastiskt fin och bra gudstjänst idag, som var Fredax-gängets tur att ansvara för.
Och då hade de ett drama kan man väl säga, som kallades för "FNs Årsmöte -2015". :)
Riktigt roligt, men nu satt de ju inte så pass fint under hela mötet...utan var lite oense olika saker, bl a en penna. Hehe!
Så det var ju inga allvarliga saker i alla fall, men roligt var det.
Sen fick man under förbönsstunden vandra runt i kyrksalen och skriva på lappar och göra andra grejer.
För de som ville var det också helt okej att sitta ner i kyrkbänken, och sjunga lovsånger!

TACK tonårsgänget för en fantastiskt fin gudstjänst!






 









 



Av Hanna Boman - 7 november 2015 23:45

Idag har vi samlats för en styrelsedagOlsängsgården (församlingsstyrelsen & ungdomsstyrelsen och även styrelsen från Emanuelskyrkan).
Där samlades vi för en hel del diskussioner om framtidstänk!
En mycket spännande och givande dag!
Vi började dagen eller morgonen med en liten Nattvardsgudstjänst.
Sen fortsatte dagen med gruppindelningar och diskussioner.

Dagen avslutades med lunch som var Vildsvinssoppa & frallor & kaffe & äppelpaj & glass!

Vildsvinssoppan var nog den absolut godaste soppan jag ätit på länge! :)






 




 



   




   










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards