Alla inlägg under september 2015

Av Hanna Boman - 20 september 2015 20:42

   Javisst, ibland hinner man mycket på en och samma dag...haha! :)
Mmm, för ute i Mariedalskyrkan var det eftermiddagsgudstjänst klockan 16.
Familjegudstjänst, kan man ju säga att den kallades...eftersom Barnkören sjöng och sen så fick årets konfirmander sina biblar!
I år är det ett lagom litet gäng på fyra konfirmander som kommer läsa och lära dig mer om Bibeln under läsåret 2015/16. :)

Sen efter gudstjänsten var det den årliga Skördefesten, med allt vad det innebär.
Försäljning av diverse olika bakverk/marmelad/lantägg/kantareller/pajer/frukt/sylt.
Jaop, det där var väl i alla fall lite av vad som såldes.
Jamen självklart så var det ju även en hel del lotterier också, som alltid! :)

Sen var det ju lite "kvällsmatservering" med mackor & kaffe & te & saft plus varma mackor också, gott! :)





 

Barnkören

 

 

 

 

Konfirmanderna 2015/16

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

    







Av Hanna Boman - 20 september 2015 19:30

Jodå, idag traskade jag ner till Pingstkyrkan och var med där på en gudstjänst för "små & stora"...där det också var en barnvälsingnelse för lille August! :)

En mycket fin & bra gudstjänst som man sent kommer att glömma, tror jag! :)





     



 





 











Av Hanna Boman - 19 september 2015 14:15

Jaop, jag är ledig idag...men kände mig ändå lite nyfiken och komma dit som en "vanlig" kund och se lite hur mycket folk det är då. ;)
Jaa, det låter kanske lite knäppt...eftersom jag vet ju hur mycket eller lite folk det är en dag då jag jobbar!
Men ville ändå komma dit och känna att jag faktiskt var ledig, hehe!
Först strosade jag runt i SecondHand och även om jag inte behövde något, så nog sjutton hamnade det en värmeljusstake i korgen på Rolle. :)
Men den kostade ju bara 1:-

Sen blev det en fikastund på Café 2 också förstås, fikasuget är det ju aldrig fel på...haha! :)

#gottmedfikaheltklart



 




Av Hanna Boman - 18 september 2015 00:02

Jodå, visst har jag varit till Viktväktarna idag då det är torsdag...bla bla bla! ;)
Som ni alla säkert redan vet, så är ju jag där egentligen vilken dag som helst...åtminstone av de dagarna som Stina har öppet där i alla fall. :)

Nää, nu orkar väl inte jag skriva och berätta om vad mötet handlade om idag...men jag tror nog att ni klarar er utan, eller hur? ;)

Men jag måste ju för sjutton tala om vad vågen visade, för det gör jag ju varje vecka.

Mmm, jodå...visst är jag väl vän med vågen även denna veckan.
För den visade 61,2 kg och det resulterade i +/- 0 kg, så jag får ju vara nöjd...även om jag hade velat haft ett minus! :)




 




 



Av Hanna Boman - 17 september 2015 22:15

Ååh, idag var jag nere på Arbetsförmedlingen och träffade min handläggare.
Eh, jag trodde ju att vi två skulle prata jobb/praktikplats på hög nivå...eller så!
Men "icke sa nicke", utan det var bara om hur jag fyller i den här "Aktivitetsrapporten"...för det har jag tydligen inte gjort på rätt sätt.
Så det hon ville var bara och tala om hur jag ska fylla i den fortsättningsvis.

Jag står i kö till SIUS-konsulent och har väl gjort sedan i våras, det kan man ju tycka är lite väl lång tid kanske...men nu ska jag väl snart kunna komma dit, för det kommer att komma någon mer konsulent dit nu snart i oktober månad.

Så man får väl se hur det går, jag vill ju ha något NU inom snar framtid! ;)

/Tjingeling








 







  




Av Hanna Boman - 16 september 2015 18:25

Hehe, jadå...visst har jag varit till gymmet idag.
Min tanke igår var att jag skulle ta mig dit på förmiddagen, fast blev inte riktigt så.
Till och med att tanken var och dissa, men jag bara kände: "Att nu bara måste jag, nu eller aldrig typ!" :)

Fast jag måste ju villigt erkänna att jag kände mig halvt om halvt förvirrad, kändes som om jag inte skulle hitta någon av "mina" maskiner.
Och jag hittade ALLA utom en, fast den får jag leta upp nästa gång...kändes skönt att ÄNTLIGEN komma dit, för första gången efter sommaren...eeh, med andra ord "första gången" på tre månader! :)






 

Av Hanna Boman - 11 september 2015 23:42

Javisstja, jag har ju varit till Viktväktarna idag...då det är fredag. Jaa, ibland så får det bli så...om man inte kan någon av de andra dagarna.
Nog skrivet om det nu, hehe! Om jag känner mig själv rätt, så har jag ju skrivit om detta nästan varje gång. ;)

Och vad pratades det om på mötet idag? Jo, det pratades om "Mitt ViktVäktarna"!
Även om att "vill man undvika lätt och lightprodukter, ja då gör du det.
Behöver du välja gluten- eller laktosfritt, inga problem, vi hjälper dig på vägen.
Det är du som vet vad du gillar och mår bra av, vi ger dig redskapen att gå ner i vikt på ditt sätt.
Alla kan gå ner i vikt med ViktVäktarna.
"Mitt ViktVäktarna" - så som du vill ha det!

Och nu tänker jag vara lite personlig här. Eh, jag skulle aldrig klara av att gå ner i vikt på egen hand!
Så därför har Viktväktarna varit jättebra för mig! :)

Men ojdå, vad visade vågen då jag ställde mig på den idag? Hm, lite nervös var jag nog...även om jag inte vet varför. Men vågen visade ju minus precis som jag ju trodde förra veckan.
Så den stannade idag på 61,2 kg som resulterade i -0,8 kg.

TACK för det vågen! :)







 




 



Av Hanna Boman - 10 september 2015 21:34

Jepp, nu ikväll har det varit MUS-möte i kyrkan och det var ju mest för att "sammanstråla" för vårat årsmöte som då är om två veckor.
Ptja, ett helt okej MUS-möte med gofika också förstås...för man måste ju ha lite fika om man ska orka med och avvara några timmar. :)

Jomen jaa, jag säger nog inte så mycket mer än så.

/Tjipp & hej




 




 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards