Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Hanna Boman - 7 juni 2015 22:37

Jodå, efter dagens Himlakul-gudstjänst så var det då dax för årets Sommarfest som alltid håller igång på kyrktomten!

Då är det en del olika tivoligrejer, som t ex att kasta våta skumgummisvampar & göra sockervadd & en massa andra saker som kan höra ett litet Minitivoli till.

Och eftersom det håller på en bra bit in på eftermiddagen så serverades det förstås lunch med grillbuffé och sedan därefter så brukar det också tradionsenligt vara Tårtbuffé, där i stort sätt många från församlingen bakar en tårta och tar med. Jag stod igår och bakade en Kladdkaka, fast vet i sjutton om jag ens hann smaka av den förrän den var slut! :)


Eftersom vädret var som det var och blåste kalla vindar så satt man i alla fall ute och åt av maten, men sen gick nog alla in då det skulle ätas tårta!







 




 







 

Av Hanna Boman - 7 juni 2015 17:30

Idag så har det varit gudstjänst och avslutning för alla MU-grupper innan sommaren!

En fin och bra gudstjänst på alla sätt, där Barnkören sjöng en del sånger...vissa var gamla godingar som de har sjungit tidigare och sen någon ny också förstås!

Scouterna fick märken som de presterat under den här terminen och det var ju en hel del om man säger så!

Men dessvärre har jag ingen koll på hur många exakt som det var, fast spelar ju ingen som helst roll egentligen.😊


Och som vanligt inga bilder kommer in här förrän senare, tyvärr!  








 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards