Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Hanna Boman - 10 februari 2015 15:50

Ojojoj, det är "bara" tisdag och jag har redan varit till Viktväktarna. Och denna gången blev det så, bara för att jag ville...brukar ju ibland ta mig dit efter att ha varit till gymmet på tisdagarna, hehe!

Idag så pratades det om MOTION och hur man ska kunna sätta igång med den samtidigt som man ska gå ner i vikt. Det kanske inte alltid är så lätt om man t ex inte har en hund som måste ut, för då måste man ju själv ta sig ut (jag har ju inte någon hund). Men det var en av dem som satt med på mötet idag som hade en hund och den måste ju ut för att motioneras, eller var det tvärtom? Hehe, det är väl kanske sak samma kanske!

Jag för min del har ju enda sedan i höstas börjat träna på gym och fortsätter ju även nu, vilket jag både tycker är fantastiskt roligt och att det även ger fantastiska resultat. 

Men vad sa vågen idag då, när jag ställde mig på den...eller vad visade den? Jodå, idag blev jag väl inte så jättebra vän med vågen...eller? Äsch, det var ju ett plus...men det gjorde väl inte så jättemycket, eftersom jag ligger ju för sjutton fortfarande under min MÅLVIKT som ligger på 60 kg.

Så denna veckan blev det då 59,0 kg vilket resulterade i +0,7 kg.

När vågen stannade på den vikten sa jag till Stina:

"Jaa, men det var ju den bananen jag åt efter gymmet!"

Stina kommenterade lite lätt bara: "Jaha, och den vägde 7 hg?"

Jaja, men jag är ju nöjd ändå även om det nu var ett plus och att det var bananen som gav mig det...hehe!









 

Av Hanna Boman - 10 februari 2015 15:10

Jihaa, vad säger ni nu när jag säger eller skriver att JAG var redan inne på gymmet idag (åtminstone i receptionen) när uret visade 09:19? Hehe, när jag kom in där så sa jag till receptionisten; "Jaa, nu har himlen ramlat ner...klockan är ju inte mer än tjugo över nio och jag är redan här!" Och när hände det sist? Hm, det har aldrig hänt...om jag ska vara ärlig. Men jag tänkte faktiskt att komma dit tidigare idag, fast denna tiden var ändå relativt tidig i alla fall.

En del kanske inte tycker att det var en tidig tid, men jag kände väl att det var riktigt skönt att vara där vid den tiden...hade väl tänkt att komma lite tidigare ändå.

Men hur gick det med träningen annars idag då? Jotack, det gick ju typ hur bra som helst. En av maskinerna (R4) trodde jag var inställd på 7,5 kg efter jag hade gjort allt klart för att starta. Fast när jag hade gjort några "lyft" med armarna så förstod jag inte varför det blev så trögt, jag kunde inte få armarna rakt ut...utan bara till hälften.

Jepp, och detta hade väl jag gjort 2 x 10  gånger innan jag verkligen kollade en gång till på vikterna och då var maskinen för sjutton inställd på 15 kg och där var väl förklaringen på varför jag inte övningen fullt ut. Men sen efter att ha sänkt tillbara igen till "min" vikt 7,5 kg och då kändes det betydligt lättare, hehe!

Annars gjorde jag ju inga fler flipp eller flopp på övriga maskinerna, för annars körde jag igenom ALLA maskinerna och även hantlarna denna gången också fick bli använda av mig faktiskt...annars brukar jag ju "hoppa" dem, men tänker nog att öka vikten på dem nästa gång i alla fall.





 

Nope, jag använder inte Hantlar

på 5 kg...OBS!









 












Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards