Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Viktväktarna

Av Hanna Boman - 29 januari 2015 22:37

Jomen visst har jag varit till Viktväktarna idag, eftersom det är ju torsdag.

Och alla stolarna var väl i stort sätt fullsatta, inte extrastolarna...men alla andra. Så fullt hus kan man väl säga, haha!

Vad pratades det om på mötet idag då?

~~Mat i överflöd - triggar lustfylld hunger~~

Vi lever i en värld där det är enklare att gå upp i vikt än att försöka gå ner i vikt.  Med alla frestelser runtomkring är lustfylld hunger ett växande problem. Det beror på att den ständiga tillgången på fett-, socker- och kaloririk mat får oss att äta för mycket. Överallt och ständig lockas vi av ätbara frestelser. Forskarna har funnit att överviktiga reagerar särskilt kraftigt på den här typen av stimuli. I livsmedelsbutiken, på restaurangen eller på jobbet: Det är svårt att göra rätt val.


RUSTA DIN OMGIVNING

Vad är bra att ha hemma för att underlätta för dig att göra bättre val? Och vad kan du ha med dig på jobbet som hjälper dig när du blir sugen på något?


~~Det finns platser i vår omgivning som för somliga är neutral mark, medan de för andra är utmanande.~~

De platser som ur viktminskningsynpunkt är utmanande, kallas röda zoner. Av någon anledning - olika för olika

personer - triggar de här platserna igång vårt lustfyllda ätande. Att förändra platser och situationer som involverar mat och ätande kan hjälpa till att bromsa tanklöst ätande.


Jahaja, och vad talade vågen om idag när jag ställde mig där? Som tidigare sagt, så säger den ju liksom inte: "Idag stannar Hannas vikt på..."

Nej, utan den visar ju bara och jag vet inte om jag ska vara glad...eller? Attans, för den visade ju ett rejält plus idag...fast jag är inte så väldans missnöjd, eftersom jag fortfarande ligger lite under MÅLVIKTEN som då ligger på

60 kg...hehe, för nu var det lite.

Nu så ska jag tala om vad den visade då, och den visdade 59,8 kg som då fick resultera i +0,7 kg.

Men neej, jag är inte så missnöjd...eller jo, nu var det ju riktigt längesedan som den "usla" vågen stannade på ett så stort plus.


Fast om jag sätter igång med träningen och så igen, då blir det nog okej igen.

~~bara en liten parantes~~








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 23:12

TEMADAG!   Nja, nu så är väl inte jag riktigt vad jag ska skriva om just den här dagen eftersom jag inte åker buss så värst mycket längre. Men då jag åkte buss, så nog hade man väl sina olika favvochaffisar då man satt/stod och väntade på busse...

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 21:07

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 12:32

Nu så har den första semifinalen gått av stapeln idag av Vi i femman, där det var Musikugglan klass 5A som mötte sin paralellklass så Musikugglan klass 5B där det var lika spännande denna gången om inte lite mer spännande med tanke på semifinal!   ...

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 20:23

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 18:42

Jamen vuílken fantastisk gudstjänst man har varit på den här söndagen, som började med lovsånger tillsammans med lovsångsteamet!   Den här söndagen så hade vi besök, fast det är väl nu lite fel att säga...när han blivit anställd så var det  Sta...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards