Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Gudstjänst för små & stora

Av Hanna Boman - 25 januari 2015 21:15

Idag på förmiddagen så knatade ju jag ner till Pingstkyrkan (igen) och var med på deras gudstjänst för

Små & Stora.

Eeeh, tredje söndagen den här månaden...och jag som tidigare tänkt att "en söndag i månaden", men ibland blir det inte riktigt så. Jag kan inte räkna så bra alla gånger, haha!


En fantastiskt fin & bra gudstjänst på alla vis, där Maria och Astrid som var mötesledare och gjorde det bra med lite olika hyss och så. Jag vet väl inte riktigt hur jag ska beskriva det, men de hade ställt fram Julkrubban (fast bak & fram)...för vid det här laget så är ju julen förbi för ett bra tag sedan. Men det var en del små handgjorda dockor som ville komma hem till sina "ägare", så därav anledningen...hehe!

Sen så var det en liten tävling om att pussla ihop ett pussel av frigolit, och det var en vuxen som fick göra det tillsammans med några barn också...för det gick visst inte så bra. Men med barnens hjälp och då funkade det!


Och sen så sjöng ju barnkören Joyful några sånger, vilket de ofta gör då det är gudstjänst för Små & Stora.



   


   



 

   Trasdockorna



 



 

Pannkakor & kaffe efter

gudstjänsten, nere i Café Ankaret












 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 23:12

TEMADAG!   Nja, nu så är väl inte jag riktigt vad jag ska skriva om just den här dagen eftersom jag inte åker buss så värst mycket längre. Men då jag åkte buss, så nog hade man väl sina olika favvochaffisar då man satt/stod och väntade på busse...

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 21:07

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 12:32

Nu så har den första semifinalen gått av stapeln idag av Vi i femman, där det var Musikugglan klass 5A som mötte sin paralellklass så Musikugglan klass 5B där det var lika spännande denna gången om inte lite mer spännande med tanke på semifinal!   ...

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 20:23

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 18:42

Jamen vuílken fantastisk gudstjänst man har varit på den här söndagen, som började med lovsånger tillsammans med lovsångsteamet!   Den här söndagen så hade vi besök, fast det är väl nu lite fel att säga...när han blivit anställd så var det  Sta...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards