Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Hanna Boman - 18 januari 2015 21:25

Jag vet att rubriken låter väl kanske lite komisk, eller? Men det är ju just en sådan gudstjänst som vi har haft idag.

Ett "ljud & ljudproffs" har varit och haft hand om både ljud och ljus helt enkelt.

Jaa, kort & gott så hade han allt med sig med mixerbord och sånt.

Vi hade fixat till en liten kör snabbt och smidigt, till just bara denna gudstjänsten. Surpraise ligger just nu på is och vet inte när vi kommer att starta igen.

Men vi som sjöng i kören idag sjöng bara gamla godingar, fyra stycken närmare bestämt och det gick perfekt. Eeeh, hur många var vi som sjöng idag då? Jag tror nog att vi var åtminstone runt tio stycken.


Psst, i början av gudstjänsten så läste JAG ett av inledningorden...jag fick denna frågan igår via ett sms och tackade ju självklart JA till detta. Jihaa, jag vet inte när jag gjorde detta senast och brukar typ bli störtnervös...men blev inte det alls idag. Och det kändes jätteskönt måste jag ju säga!


2 Mosebok 33:18-23

Mose sade: "Låt mig få se din härlighet!"

Herren svarade: "Jag skall låta min höghet och prakt gå förbi dig, och jag

skall ropa ut namnet Herren inför dig. Jag skall vara nådig mot den jag vill

vara nådig mot och barmhärtig mot."

Han fortsatte: "Mitt ansikte kan du kan du inte få se, ty ingen

människa kan se mig och leva".

Sedan sade Herren: "Här bredvid mig finns en plats, ställ dig här poå klippan!

När min härlighet går förbi ställa dig i en klyfta i berget och skyla dig

med min hand tills jag gått förbi.

Då skall jag ta bort min hand ocg du skall se mig på ryggen.

Men mitt ansikte får ingen se." 




 


 




 

Mingelfika efter gudstjänsten

Av Hanna Boman - 18 januari 2015 20:10

Idag så knatade jag ner till Pingstkyrkan för att vara med på gudstjänsten där klockan elva på förmiddagen. En fantastiskt fin och bra gudstjänst helt klart med Lovsångsteam som höll i lovsången och gjorde det bra.

Predikan idag hölls av Ulf Sundkvist, som man bara ville höra mer av egentligen...jepp, så kände jag i alla fall!




 



 



Jaa, efter gudstjänsten sen så var det Årsmöte/Årshögtid...som jag var med på en del av i alla fall, men inte hela (hade lite annat inplanerat idag också). Så jag "smet" väl därifrån strax efter fikapausen hade varit!


  




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards