Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Hanna Boman - 18 maj 2014 23:21

Efter gudstjänsten så var det Kyrkkaffe som var tillägnad våran pastor som fyller 60 år på tisdag och då var det Rabarberpaj med vaniljsås/visp & kaffe. Gott var det!



 


 





Av Hanna Boman - 18 maj 2014 22:37

Idag har det återigen firats gudstjänst i kyrkan och denna gången var det Nattvardsfirande.

Sång hölls denna söndagen av Lena Johansson.


GAMMALTESTAMENTLIG LÄSNING:

Jesaja 57:15-16

Så säger han som är hög och upphöjd, han som tronar i evighet och vars namn är heligt: Jag tronar upphöjd och helig men finns hos den modlöse och försagde. Jag ger de försagda mod, ger de modlösa kraft. Jag skall inte ständigt hålla räfst, inte vredgas för evigt - då skulle livsanden förgås, de levande väsen jag skapat.


EPISTEL

Galaterbrevet 5:13-18

Ni är ju kallade till frihet, bröder. Låt bara inte den friheten ge köttetnågot tillfälle, utan tjäna varandrai kärlek.

Hela lagen sammanfattas i detta enda bud: Du skall älska din nästa så som dig själv. Men om ni biter och

sliter i varandra är det fara värt att ni gör slut på varandra.

Nej, säger jag, låt er ande leda er, så ger ni aldrig efter för köttets begär. Köttet är fiende till

anden och anden till köttet. De två ligger i strid så att ni inte kan göra det ni vill.

Men om anden får styra er står ni inte längre under lagen.



 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards