Alla inlägg den 17 april 2014

Av Hanna Boman - 17 april 2014 22:05

Skärtorsdagen idag och då har det varit en Getsemanestund i kyrkan för att hälsa påsken "välkommen" och det var första gången som jag någonsin var i kyrkan på Skärtorsdagen, så det var ju lite annorlunda kan man väl säga.

Firades Nattvarden förstås och vi satt först ute i Mässen och där läste vi ur BIBELN från Stilla veckan och det var från Lukasevangeliet.


 


Sen så tog vi oss in i kyrksalen och hade det sista där inne. Då ställde/satte vi oss runt altarringen och Violet läste ur BIBELN.  Från altarbordet sen under läsningen så togs blommor & ljus bibeln & duken bort och sedan så släcktes alltihop ner i kyrksalen innan vi tog oss ut igen.



   


TACK för en fin stund i kyrkan ikväll! 













 



Av Hanna Boman - 17 april 2014 21:38

Yes, nu äntligen så har jag fått träffa kuratorn på Habiliteringen!

Hon ringde och pratade med mig för en månad sedan lite drygt och ville väl få kontakt med både mig och min handläggare på Arbestsförmedlingen.

Sen går det en månad tills jag hör ifrån kuratorn igen (förra veckan ringde hon mig) och tyckte att bara hon & jag skulle träffas först innan hon hör av sig till Arbetsförmedlingen.

Och där då blev jag väl lite frustrerad över "varför nämnde hon ingenting om detta då för en månad sedan istället?"

Men mötet idag med kuratorn kändes superduperjättebra!

Jag hade eller vi två hade aldrig träffats innan och det kändes bara så himla bra från första stunden när jag kom dit.











 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards