Alla inlägg under januari 2014

Av Hanna Boman - 10 januari 2014 23:43

Ojojoj, ikväll så har Fredax satt igång för terminen igen och det gjorde vi genom att åka ut till Filadelfia i Jämjö för att se Klantarnas Nyårsrevy.

Vilken fantastiskt bra föreställning och vad duktiga dem är helt klart. Riktigt många goa skratt blev det!


   



 


      


 


 


Här kommer ett litet axplock av bilder från kvällens föreställning!



TACK Klantarna för en fantastiskt rolig kväll med många goa skratt!



 


Av Hanna Boman - 10 januari 2014 16:09

Jag var inne till 3butiken igår igen och frågade över min iPhone. Men "som vanligt" så hade dem ju fortfarande inte fått den, för att enligt dem så är den tydligen fortfarande Avaktiverad...medans jag hela tiden säger att jag har varit inne på www.icloud.com för att inaktivera den.

Sen så när jag kom hem igårkväll så var jag inne på sidan igen och fattade typ ingenting, för där var det inte någon iPhone alls. Så då ringde jag till 3Kundservice som i sin tur inte riktigt fattade vad jag menade, men sen så sa han till mig där (en supertrevlig kille) att han kunde ringa till dem på verkstaden och höra hur det går. Men detta gjorde ju han idag då, eftersom vid åttatiden igårkväll så var ju förstås inte de kvar där.

Så idag vid halv ett ringde han mig precis som han lovade och då kommer jag få en helt NY telefon, och då får jag ju vänta ännu en vecka till, innan jag kan få ha en iPhone i mina händer igen.


Alltså, detta har ju då tagit sammanlagt fem veckor (och alldeles för lång tid, men med alla "dumma" helger & röda dagar så blir det väl så...fast jag tycker ju ändå att jag kunde få veta detta bertydligt mycket tidigare bara).


Fast och andra sidan så har jag ju kunnat använda min gamla telefon istället för den lånetelefonen som var en Samsung och den skulle jag ju aldrig någonsin bli vän med.

Rikitigt skönt helt klart!



      



       


          

Av Hanna Boman - 9 januari 2014 21:50

Jaha, då var det väl dax igen att skriva om hur det gick på Viktväktarna denna veckan. Och denna här gången kan man väl definitivt säga att det var betydligt fler medlemmar än vad det var förra veckan. Eeh, januari månad och nyårslöften typ...hehe!

Nu var det ju bara en NY medlem idag och övriga som varit med ett tag och sen jag då som har varit med ett väldigt bra tag...tihi!

Denna veckan pratades det ju då återigen om STARTA LÄTT det nya konceptet att ta sig ner i vikt. Att man inte behöver räkna några ProPoints eller inte heller väga maten, utan man äter sig bara lagom mätt.

Eeeh, och detta var väl det som skulle vara superenkelt för mig som nästintill ALDRIG har räknat och skrivit en checklista.

Jaop, så skrev jag väl i inlägget förra veckan i alla fall.


Usch ja, men vad talade den där "usla" vågen idag då när jag ställde mig på den? Jag vet inte riktigt om jag vill tala om det, men lär väl få göra det ändå...för jag gör ju det varje vecka, så varför inte denna då?

Hehe, vågen var definitivt inte snäll mot mig denna veckan. För den visade hela 62,0 kg som då resulterade i +1,6 kg. Fast och andra sidan så klarade jag ju mig ifrån att behöva betala en medlemsavgift på 130:-. För hade det varit över den gränsen som då är 62 kg, så skulle det bli till att betala.


Eeeh, är jag nöjd med detta resultat? Svaret på den frågan är rätt & slätt ett stort: NEJ!

Så nu får du ju skärpa till dig till nästa vecka Hanna!  




   

Av Hanna Boman - 7 januari 2014 22:48

Joo, jag fick typ ett blixtryck att ringa dem på 3Kundservice för och se hur det verkligen går med reparationen av min älskade iPhone 5c.
Hm, då jag ringde dem så visade uret tjugo över fem.
Hon som jag pratade med där bad mig att gå till 3butiken för att se ifall den har kommit.
Klockan då visade halv sex, så det var ju bara för mig att kila hemifrån direkt eftersom de stänger ju klockan sex. Så jag funderade väl inte så länge utan promenadade och tog mig dit.
Men de hade fortfarande inte fått den tillbaka, så jag lär väl få vänta till slutet av veckan...om inte enda tills början av nästa.
Usch, nu lär jag väl få spunk snart...att det bara skulle ta så himla lång tid. Men det har varit helger varje vecka nu sedan jul, så därav anledningen...men tycker ändå att det kunde gått snabbare.
Fast nu så är det väl "bara" några dagar till, hmm! ;)
Det känns ju nu som om det inte är så lång tid kvar nu trots allt.

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 5 januari 2014 20:54

Idag har vi verkligen haft en riktigt bra och rolig gudstjänt. Årets första gudsjänst dessutom som varit en fin Installationsgudstjänst där vår nya pastor har kommit till oss och hon heter Violet Andersson.


Och då sjöng ju vi i Surpraise en hel del sånger. Riktigt roligt att få vara med och sjunga på en sådan här gudstjänst helt klart!


Fantastikst mycket folk som var med på gudstjänsten också förstås, det var nog fullsatta bänkar tror jag minsann!


 



 

Installationsakten

(tyvärr något mörk bild bara)




 


Efter gudstjänsten sen så var det ju förstås Kyrklunch som våra Scouter var ansvariga för.

  • Rotfruktsgratäng & korv & sallad
  • Chokladpudding med grädde & kaffe (till efterrätt)   





 



 




  • TACK  alla för en fantastiskt fin & bra dag! 

 

          













 

Av Hanna Boman - 4 januari 2014 21:12

Idag har det varit 50-årkalas för Sara som då fyller 50 år på tisdag, men hon firades lite i förskott.

I stort sätt så var väl de flesta där från våran Kretsgrupp och även en hel del andra från församlingen förstås.

Ett trevligt kalas med god buffé-mat och självklart kaffe & tårta också.

En hel del papper låg på alla borden med olika Knep & Knåp med mera. Ett papper var det förstås frågor om Sara, där en del som man kunde och även var lite osäkra på också, men roligt att få använda sina små grå ibland med.



 


 


 



TACK för ett trevligt kalas!  







Av Hanna Boman - 4 januari 2014 13:48

Nu så den här förmiddagen har vi haft körövning inför morgondagens gudstjänst.

Ojoj, vad många vi var som sjöng...jag vet väl inte rikigt hur många vi var, men i alla fall 14-15 sycken.

Den här gången var vi dock inte i kyrkan, utan ute i Lyckeby hos Cederholms från klockan tio.

Så imorgon sjunger vi på gudstjänsten då det är pastorsinstallation...våran nya pastor! 

Men det var roligt att sjunga och träffa alla igen!



/Tjingeling









 

Av Hanna Boman - 2 januari 2014 19:40

Ännu ett år har gått i bloggandets tecken för min del. Och nu så har jag minsann räknat ut hur många som under året har varit inne och besökt min blogg.

Jag tycker att det är väldigt roligt att gå tillbaka och räkna ut hur många som varit inne och kikat.

Eeeh, om jag säger som så så har det varit betydligt många fler besökare än 2012. För då var det "bara" 2689 stycken och nu då har jag haft sammanlagda 4532 stycken!


Riktigt roligt tycker jag att det är minsann!


Så då får jag ju fortsätta att blogga ett år till!


TACK för att just Du läser min blogg!

  



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards