Alla inlägg under januari 2014

Av Hanna Boman - 17 januari 2014 23:13

Jamen, vilket bussäventyr Julia och jag var med om ikväll då vi två skulle till kyrkan...hehe, Julia kom hem till mig idag efter skolan.

Eeeh, vi bestämde oss för att ta bussen från Sveas klockan tjugo i sju. När vi kommer till hållplatsen så fick vi ju vänta väldigt länge. Sen så kommer "usla" busslinje 7, men han bara kör förbi och pekar typ bakåt för att vi ska förstå att vi får ta nästa buss istället. "Jaha, tack för den ja...vad menar han med detta nu då?" Nästa busslinje som kommer sen är ju för sjutton 1:an som går ut till Lyckeby.

Men då den kom så fick vi ju ta den och åka ut till Lyckeby istället, eller? Neej, då vi hade gått på bussen så sa "smarta" jag till Julia; "Vi kan ju gå av vid sjukhuset och vänta på 7:an där, så kommer vi ju till kyrkan utan att behöva gå av vid stora vägen!"

Bussen stannade vid sjukhuset och vi var på väg att gå av, så säger busschaffisen; "Hallå, jag kör och lämnar av er vid Ekliden." Då bara vände jag mig mot henne som ett stort frågetecken och frågar; "Så du kör oss ner till Mariedal då, eller?"

Hon svarar; "Jaja, javisst...det gör jag!"

Så då gick ju vi tillbaka och satte oss igen, och var väldigt glada & tacksamma.

Jag bara sa till Julia: "Jahapp, det här kommer jag leva och minnas väldigt länge!" #nöjd


Eeeh, anledningen till detta var ju säkert för att innan vi gick på bussen inne i stan så frågade jag fall chaffisen visste nåt om varför 7:an bara körde förbi...men det visste hon inte och kunde väl bara beklaga!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 17 januari 2014 22:58

Ikväll så har det varit Spelhäng på Fredax, och oj vad roligt det var att kolla på det gänget som spelade Ölspelet. Hm, det spelet kanske man inte ska spela i kyrkan med ett gäng tonåringar...men vi eller de drack bara vatten och hade typ hur roligt som helst av bara väldigt mycket vatten.

Sen spelade några även bilspel via xBox, hehe...och inte ens där var jag och spelade. Vad gjorde jag då hela kvällen då?

Tja, jag satt väl bara lite här & där och kollade då alla andra spelade.


En riktigt trevlig kväll att ha spelhäng en fredagkväll! 



 

...fast vi, eller dem använde sig av vatten



    









 

Av Hanna Boman - 16 januari 2014 23:03

Njaej, jag vet väl inte riktigt hur jag ska definiera detta...men jag försöker väl i alla fall. Under förmiddagen idag så funderade jag på fram & tillbaka "När kommer min iPhone tillbaka i min ägo igen, nu är det fem veckor sedan som jag lämnade in den för reperation!!"

Nästa tanke sen var ju då; "Neej, jag lär väl aldrig få se den igen...eller vad?" Kändes inte så då i alla fall, men idag sen vid halv ett så ringde en kille till mig från 3Kundservice och sa att han hade varit i kontakt med verkstaden och den i sin tur var väldigt "ledsna" över att det hade tagit så lång tid.

När jag pratade med samma kille i fredags så sa han till mig: "Du har en NY telefon avhämta om en vecka".

Som då skulle vara imorgon, men så blev det visst inte...utan först IDAG så har de skickat min telefon, så om den nu inte kommer imorgon, vilket han då i 3Kundservice inte kunde garantera...utan den kommer väl att komma i början av nästa vecka då.

Blahiblaho, vad detta skulle ta en väldans lång tid då! Men som plåster på såren så kommer jag att få TVÅ månaders kompensation för detta, som annars är EN månad. "Eftersom jag hade haft ett sånt gott tålamod, så förlängde dem kompensationen med EN månad till...sa han också!


Så lite glad får jag väl lov att vara i alla fall då! 




 


 










Av Hanna Boman - 16 januari 2014 22:01

Jaha, ännu en torsdag då jag har varit hos viktväktarna.

Idag så handlade mötet om "social med starta lätt" och då handlade det om att vara social med varandra, med att t ex gå på restaurang eller sitta hemma och äta gott tillsammans.

Vi fick sätta oss två och två för att konferera lite om olika saker angående "att gå ner i vikt".

Hehe, det var först att vi fick säga en hel del saker med olika matträffar och sånt först innan vi blev uppdelade två & två.

Och det var ju en hel del saker. Så sen blev vi uppdelade i de grejerna vi hade sagt och som blivit uppskrivet på listan.

Gick det bra då? Jomen visst gick det bra, jag kom i gruppen där man skulle prata om lördagsmys. Då pratade vi eller kom väl fram till fruktsallad & popcorn. Hahaha, vi hann väl inte med mer innan vi skulle prata oss samman igen...hmm!


Nu så tror jag väl att ni gärna vill veta vad vågen stannade på idag då jag ställde mig på den, jaaa...jag vet ju ingen annan i alla fall, hehe!

Jodå, den här gången var ju vågen "snäll" emot mig...för den visade 61,5 kg och det resulterade ju i -0,5 kg.

Så jag blev ju "riktigt" glad, eller? Jodå, visst blev jag glad...för det var ju minus, men hade väl kunnat vara lite mera minus...fast man kan ju inte få allt, så jag är nöjd att det inte var plus!


Bra jobbat denna veckan nu då Hanna!







   

Av Hanna Boman - 14 januari 2014 20:21

Idag så har Mamma fyllt år, eller hon fyller ju år fortfarande då...hehe! :)
Eivor & Martin & Mormor har varit här och är ju här nu också.
Vi har fikat på semla & kaffe, vilket var gott! ;)

TACK för en trevligt kalas! :)

Av Hanna Boman - 12 januari 2014 22:33

Denna eftermiddag/kväll var hade vi MUS-möte, årets första så brukar vi bli hembjudna till Nelssons.
Javisst, jag vet att jag inte får skriva här vad som sas...men jag kan ju ändå få säga att det blev gott fika med go Pastasallad där man får plocka till sig själv vad man vill ha och så.
Sen så var det ju förstås kaffe & kaka till efterrätt! :)

Av Hanna Boman - 12 januari 2014 22:07

Jodå, visst har vi haft sånggudstjänst denna dagen i kyrkan, med andra ord sånger från Advent till trettonhelgen.

Så vi sjöng om inte alla sångerna därifrån så sjöng vi en hel hop av sångerna från 1 Advent och fram till Trettonhelgen.

En sådan gudstjänst som vi alltid har den här tiden varje år då man verkligen får sjunga dessa sångerna en gång till i en och samma gudstjänst...riktigt roligt, och sen då även få höra bibeltexterna mellan alla sångerna också som en del då i församligen redan blivit förutbestämda att läsa sedan innan.


Helt klart en stämningsfull och fin gudstjänst såhär i början på året enligt mig!




 







Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards