Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Hanna Boman - 1 januari 2014 22:42

Haha, jag har nu ikväll kollat på programmet "Agnetas Nyårskarameller" och måste dela med mig av ett youtube-klipp!



Av Hanna Boman - 1 januari 2014 19:20

Jajemen, igårkväll så firades nyåret in i kyrkan i vanlig ordning!

Om jag nu då kan räkna rätt så var det väl sjunde året på raken som det var Nyårsfest i kyrkan.

Fantastiskt god mat & roliga lekar...fast så värst fasligt många lekar var det ju inte. Men en hel del Knep & Knåp var det ju förstås, för man måste ju göra nånting annat än att bara äta och prata med varann, eller hur?

På menyn stod det:

  • Laxfjäril & pressad potatis & sherrysås & sallad
  • Chokladpannkaka & glass & sylt & grädde & kaffe

Efter en stund så fick vi röra på oss, men det var väl inte så värst långt...utan var "bara" utifrån serveringslokalen och ut på Kyrktorget. Där ute fanns det chokladkartonger & plockgodis & daimkolor & vindruvor & vatten & annat dricka.


Sen så var det lite sånglekar innan det begav sig tills klockan visade 23:30, då det var Nyårsbön inne i kyrksalen.


Hehe, efter tolvslaget tror ni väl säkert att festandet var slut va? Men inte alls, för då vankades det ju självklart Tårtbuffé med kaffe. En massa goa tårtor var det, fast jag tog inte av alla tårtorna...hör & häpna!



TACK Lena & Sören för en fantastisk kväll med den goa maten och allt annat som hörde festen till!



      


   


       



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards