Alla inlägg under oktober 2013

Av Hanna Boman - 22 oktober 2013 22:28

Jadå, visst har det varit övning med Second Voice även denna tisdag...som alla tisdagar ju.

Nu så sitter väl de fyra sångerna som vi kommer att sjunga på Höstkonserten på lördagkväll klockan 18. För ni kommer väl?


Det är riktigt roligt att sjunga, särskilt när man sen på hemvägen typ går och nynnar på sångerna.

Hehe, åtminstone gör jag det i alla fall.

I alla fall en låt som sätter sig, men kan ju kanske vara för att det är en låt som Carola sjunger och är "När löven faller".

Den är så fin och är rolig att sjunga som kör, verkligen. Självklart är övriga sånger/låtar också lätta & roliga att sjunga i kör.


Glöm nu för allt i världen inte att komma till Pingstkyrkan på

lördagkväll klockan 18, och så är det fri entré!~~




/Tjingeling

Av Hanna Boman - 20 oktober 2013 20:59

Idag så har vi i By Mercy övat inför de stundande julkonserterna som kommer gå av stapeln den 3:e advent.

Nu detta året så har ju By Mercy legat nere och ligger förstås fortfarande nere. Men en helg med julkonserter ska vi i alla fall ha och då ska vi sjunga två sånger och sen så blir det solister och sånt som kommer vara. På just denna övningen var vi 12 sångare som övade loss. Nu är det ju inte några svåra sånger som kommer att sjungas, men det måste ju övas in i alla fall...vilket var riktigt kul, även om julen fortfarande för mig ligger rätt lång borta än.

Fast det går ju riktigt fort, så måste ju faktiskt övas i tid!


/Tjijngeling

Av Hanna Boman - 20 oktober 2013 20:51

Jahaja, idag så hade vi då familjegudstjänst.
Först och främst så var det scoutinvigning, och även barnkören sjöng väl fyra sånger.
Sen var det ju även vi i Surpraise som sjöng också.
Mycket sång & musik helt enkelt, vilket är roligt.
När barnen ska vara med på en hel gudstjänst så måste det ju även vara en barnvänlig predikan, vilket det också.
Björn Pettersson som var dagens predikant och som gjorde det så fantastiskt bra.
Först så sjöng han den här sången "Sköna människor" av Ingmar Olsson, där vi också fick vara med att sjunga i refrängen! :)
Sen så kommer det till predikan som handlade om en flygel.
Att en flygel är ju förstås mycket stötte än ett piano
Och att det finns både svarta & vita tangenter.
Kyra fick vara lite behjälplig där att "klä av flygeln" och även klinka på både de svarta & vita tangenterna.
En bra & rolig predikan som helt enkelt var barnvänlig,
TACK Björn för idag! :)

Surpraise


Kyrkfika efter gudstjänsten

Av Hanna Boman - 19 oktober 2013 21:06

Idag så tog jag bussen ut till Mariedal för att hälsa på den Bergmanska familjen.
Vilma mötte upp mig vid bussen ungefär klockan 15.
Sen promenerade vi en väldigt lång sträcka, haha...skojar bara, för så värst långt är det ju inte! :)
Men vi fick minsann eftermiddagen att gå genom att spela lite spel, som förvisso blev bara ett spel.
Och det spelade vi tre gånger, och det slutade med att JAG vann med 2-1! :)

Sen blev det lite go mat, kycklingpaj med sallad. Mums vad gott! :)

TACK för en mycket trevlig eftermiddag & kväll! :)

UNO Spinn

Den goda kycklingpajen


Min portion med sallad också


Av Hanna Boman - 17 oktober 2013 19:10

Yes, nu är jag verkligen glad igen och inte något sur och tvär här inte. Riktigt nöjd får jag väl lov och säga då, hehe!

Med andra ord så har jag varit ner till Viktväktarna som vanligt på torsdagar ju.

Jaha, och vad pratades det om denna veckan då? För det är ju alltid där jag börjar nu, eller hur?


8 myter vi gärna vill tro på...


Myt 1 Jag har låg ämnesomsättning att jag inte kan äta som ni säger, det blir alldeles för mycket

mat och när jag äter allt jag ska går jag inte mer i vikt.


Myt 2 Jag har inte lyckats få i mig alla minaProPoints antal så det är inte konstigt att jag inte gått ner,

jag har ju ätit för lite!


Myt 3 Jaha, så går det när jag äter upp hela min Veckobonus. Vet att jag inte går ner i vikt när jag använder den!


Myt 4  Ja, det är ju inte så konstigt att jag inte gått ner, jag har ju mens nu.


Myt 5 Jag har nogtränat för mycket, man bygger ju så mycket muskler då och de väger

ju mer än fett.


Myt 6 Vill man förbränna fett är det lågintensiv träning som gäller.


Myt 7 Jag har inte kunnat träna denna vecka så det är säkert därför jag inte gått ner.


Myt 8  Man kan inte bygga muskler och gå ner i vikt samtidigt.


Nu så kommer vi väl till det viktigaste i detta inlägget som gör mig glad, kanske inte inlägget i sig men vad vågen visade idag då jag ställde mig på den.

Yes, den stannade på 61,9 kg så det blev -0,9 kg. Alltså lika mycket som jag hade gått upp förra veckan så gick jag ner dessa 9 hg.

Så med andra ord behövde jag inte betala någon veckoavgift på 130 kr!


Hur glad tror ni att jag är för detta nu då? Jodå, jag är riktigt glad...jabidabidooo, vad glad jag är!  


Bra jobbat Hanna denna veckan, trots att du fortfarade inte har följt någon

Checklista fullt ut denna veckan heller! 




 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards