Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Hanna Boman - 10 augusti 2013 18:25

Imorse klockan tio var vi i kyrkan och övade till "Musikalen Befriad" ihop med andra körer från Karlshamn.

Denna musikalen ska vi framföra helgen den 24-25 augusti (på lördagen i Kristofferkyrkan i Karlshamn & på söndagen i Mariedalskyrkan). Det har varit en dags övning tidigare i somras, men då var inte jag med. Fast fick en skiva med stämmorna på av Stefan för ett par veckor sedan.

Men har jag lyssnat på skivan flitigt då? Njaej, inte jätteflitigt i alla fall. Nu har jag ju även noter till alla sångerna och då kommer det nog bli betydligt lättare att öva in det än att bara ha skivan att lyssna på. Så nu kommer jag försöka lyssna lite mera ambisiöst den här veckan framåt, för det blir ju övning nästa lördag ockaså och då i Kristofferskyrkan.


Till lunch så åt vi pizza av alla dess slag, och det var riktigt gott! Eftersom det var och är så pass fint väder så satt vi ju förstås utomhus utanför kyrkan och åt.

Sen under eftermiddagen så övade vi ihop med kompet också, vilket var lite lättare.

Fast jag behöver ju fortsätta att öva mera nu då, så det fastnar i mitt huvud, hehe!





 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards