Alla inlägg under juli 2013

Av Hanna Boman - 7 juli 2013 16:57

Igår så var det ett riktigt fint & härligt 50-årsfirande av Anders ute på fantastiska Olsängsgården!
Många goa vänner från både Mariedalskyrkan och även från Olsängsgården då förstås.
Ett fantastiskt gott och skönt väder som man inte alls kunde klaga på.
Det serverades en fantastiskt god Buffé där man åt sig riktigt mätt.
Sen så fick vi gå en liten tipspromenad som då var handlade om Anders.
Julia & Vilma & jag gick rundan ihop, eller nja...vi hade ju egna tipslappar i alla fall, men vi höll ihop då. :)
Lite halvt om halvt kluriga frågor kan jag nog säga att det var.
Jag minns inte eller vet inte rättare sagt hur många rätt jag hade, men vet ju i alla fall att det var 14 frågor.
Efter detta sen då så serverades glass i stora lass, fyra olika smaker och jag kunde ju definitivt inte låta bli att ta alla smakerna. Gott var det minsann och mätt blev man ju även här.
Till detta serverades det jordgubbar & vattenmelon & ananas & strössel.
Gott-gott-gott! :)
Lite spex och sånt var det ju också för jubilaren inne i samlingslokalen där det även visades ett riktigt bra och roligt bildspel över Anders och självklart även hela den Nelssonska familjen.
Framåt småtimmarna sen så var det servering av kanelbullar & kolasnittar & kokostoppar som Rebecca & Sofia & Julia hade bakat. Riktigt goda, och självklart var det ju då tårta till också.

Sen så satt man och fortsatte att prata med folk som var kvar och sådär.

TACK för en riktigt fin & roligt 50-årskalas! :)

Av Hanna Boman - 4 juli 2013 22:58

Jadå, idag så tog jag bussen ut till Mariedal för att umgås lite med Bergmanska familjen och även spela lite spel med Vilma.
Vi satt ute på altanen hela dagen och vi spelade lite alla möjliga spel.
Det blev "Vändtian" & "Med andra ord".
Ojdå, det blev visst bara två spel som vi spelade. Fast "Vändtian" spelade vi ett par tre gånger efter varann och hur det gick för mig här tänker jag inte tala om, hehe!
Jag tror nog att ni kan räkna ut själva va?
Till lunch serverades det riktigt goooa pannkakor, mumsfilibaba vad goda dem var! :)

Sen så blev det fika också, med jordgubbar & grädde & kaffe...gottigottgott! :)

Blev inte en enda bild på maten den här gången, tyvärr! ;)

TACK för en supermysig dag! :)

Av Hanna Boman - 3 juli 2013 22:04

Ikväll så var jag ute hos Eva & Lars och åt middag.
Mmm, och det var 3-rätters...mums vad gott och vad mätt jag blev! :)
Maria & Niclas med barn var också där förstås.

TACK för en trevlig kväll & god mat! :)



Av Hanna Boman - 2 juli 2013 21:34

Viktväktarna idag, det är ju bara tisdag? Jovisst, det är bara tisdag och nu så är det lite sommartid. Stina har semester nu i tre veckor och har en vikarie dessa veckorna, så då är det endast tisdagarna.

Jaha, vad pratades det om idag då?

Det prataades om drycker och hur mycket det "kostar" de olika dryckerna i ProPoints då förstås.

Alla drycker, bortsett från alkoholhaltiga drycker, ingår i hälsorekommendationen för vätska.

Men kom ihåg att vatten är den bästa källan!


Vad talade vågen om nu då när jag ställde mig på den? Jag är ju i alla fall nöjd eftersom det blev ett litet plus, för det gör ju ingenting nu för min del...hehe!

Med andra ord så stannade vågen idag på 59,5 kg vilket blev +0,4 kg.


Så bra jobbat nu då Hanna denna "halva" veckan!  




 




Av Hanna Boman - 2 juli 2013 21:17

Vad roligt det är att gå in och kolla besöksstatistiken såhär i början av månaden för att kolla hur många som varit inne och kollat min blogg.

Och nu då tänker ju jag förstås på juni månads besökare.
Riktigt roligt att se hur många som varit inne och sammanlagt är det 408 stycken som varit inne.

Det är ju väldigt många för att vara min blogg och då måste ju det förstås uppmärksammas på hög nivå, hehe!

Det gör verkligen mig supermotiverad till att fortsätta uppdatera min blogg.


TUSEN TACK för att just Du läser min blogg och fortsätt gärna med det! 




Av Hanna Boman - 1 juli 2013 18:48

Jamen idag var det väl i grevens tid för mig att göra en beställning av ett nytt ID-kort!
Eftersom det jag har nu då går giltighetstiden ut 2013-07-04.
Oups, kan man nog nästan säga då va?
Fast jag kan vara lugn, för jag kan ha det i ett par månader till utan att det gör så mycket.
Så sa han inne på Swedbank där jag gjorde beställningen.
Anledningen till att det blev så sent nu är ju för att jag har varit sjuk och legat på sjukhuset!
Och det kan man ju inte hjälpa, hehe...men nu är det gjort i alla fall vilket känns skönt!

/Tjingeling

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards