Alla inlägg under juni 2013

Av Hanna Boman - 10 juni 2013 19:01

Det här kan man ju säga var en riktigt långdragen Rosfeber som jag har fått, med tanke på att jag inte har kommit hem än.
Fast imorse så visade morgontempern 36,4 grader och då är jag ju ÄNTLIGEN feberfri i alla fall vilket känns skönt! :)
Och så kommer jag att få Antibiotika intravenöst ett par dagar till innan jag blir helt utskriven.
Sen nu så klarar jag mig upp ur sängen helt själv också, vilket känns riktigt skönt.
Tidigare så kände jag mig riktigt liten och ynklig, men nu går det verkligen åt rätt håll. Jippi! :)

/Kram









 

Av Hanna Boman - 8 juni 2013 21:04




Denna dag har jag verkligen roat mig vid att kolla på TV:n och sett Vigseln mellan Madeleine & Chris O'Neill...ett så fantastiskt vackert brudpar! :)
Jag funderar just nu på när det fortsätter med bröllopsfesten, fast tydligen är det ingenting från det när jag nu kikade in på text-TV nyssens! ;)

Och jaa, jag tog en hel del bilder från vigseln som jag kommer dela med mig av. :)






     











 

Av Hanna Boman - 6 juni 2013 14:50

Ja och hur firar jag den i år då? Eh, med påmpa och ståt på stadens gator och torg...eller inte!
Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset och nu känns det väl som det äntligen går åt rätt håll i alla fall.
Imorse så hade jag ingen feber och benet och foten är ju förvisso fortfarande rött och svullet, fast inte lika mycket.
Det gör inte lika ont att gå heller längre.
Tempern visade nu sist 37,5 grader och det ska man väl vara nöjd med ändå!
Men nu så tar vi en dag i taget, och jag känner mig väl något piggare nu än vad jag har gjort tidigare.



/Kram









 

Av Hanna Boman - 5 juni 2013 13:03

 




Ja, vad ska man säga egentligen? Det finns inte sådär jättemycket att se på TV den här tiden på dygnet, så då får det bli Barnkanalen...hehe! ;)


/Tjingeling










 








Av Hanna Boman - 4 juni 2013 16:50

Ja, det är sant...jag är sjuk!
Jag ringde sjukvårdupplysningen igårkväll och berättade vad för problem jag hade.
Svullen högerfot och ben som även var rött! :(
Hade haft det så under nästan hela dagen igår. Jag kunde knappt stiga upp ur sängen där på morgonen.
Så hon rådde mig att åka till Akuten och sen så blev jag inlagd på Infektionsavd 61.
Jag hade riktigt hög feber igår, jag som aldrig brukar ha feber...så 39,7 grader hade jag då.
Under dagen idag har jag fått veta att det är Rosfeber som jag har fått.
Inget roligt alls, men skönt att bli inlagd i alla fall och få bukt med det liksom.
Jag kommer att ligga kvar inatt också, sen får vi väl se.

/Tjingeling







 

Av Hanna Boman - 2 juni 2013 23:50

...och så efter dagens gudstjänst så kunde årets Sommarfest gå av stapeln! Tyvärr så fick vi sitta inne och äta Kyrklunchenmed tillhörande Tårtbuffé eftersom det började och ösregna innan ens gudstjänsten var slut.

Lite trist kanske eftersom det alltid brukar vara fint väder med solsken på våra sommarfester. Men jag tyckte nog att det var ganska skönt och sitta inne i alla fall. Det var ju bara grillmästarna som var ute och grillade då förstås.

Fanns ju även lite lekar och så där ute också förstås som scouterna hade ordnat med. Det slutade ju regna sen under eftermiddagen och en hel del barn gick ut och var ute på se olika lekstationerna.


 

Grillad fläskbog & pastasallad

med grönsallad


 

...och så en liten bråkdel

av Tårtbuffén med kaffe till


TACK alla för en trevlig sommarfest!














 

Av Hanna Boman - 2 juni 2013 23:32

Idag har äntligen barnkören fått spela upp Musikalen 'Blommor & skratt' under dagens sommarfestsgudstjänst.

En fullsatt kyrka endan ut i Hillerödssalen med föräldrar och alla MU-grupperna som: Söndagstimmen & Barnkören & Scouter & Tonår.

Sen så sjöng ju vi i kören Surpraise också, fast ingen musikal dock...utan vi hade fem sånger på våran repetuar och det var riktigt roligt och gick ju även bra också dessutom!


 

Barnkören

Blommor & skratt



 

Surpraise

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 1 juni 2013 21:07

Oups, jag missade visst att uppdatera bloggen igår om den här terminens sista Tonår. Med andra ord så var vi ute på Dragsö och paddlade kanot. Eller rättare sagt så var det ju så att tonåringarna plus övriga ledare, men inte jag. Utan jag satt i solen un´der ett träd och kollade ut över havet!

Sedan när paddlarna kom tillbaka, något blöta...så diskuterade vi om hur vi skulle göra med grillandet. Eftersom det inte fanns någon speciell eldstad där på plats så var ett litet beslut att ta oss ut till kyrkan och sätta oss där. Men sen så fanns det en hel del kvarglömda grillar som man kunde få låna, vilket vi gjorde också för vi hade grillbriketter med oss.

Så då blev det att vi stannade kvar och grillade korv (tjocka som smala). Det blev även att vi grillade lite korvbröd också.


Gott var det med grillat minsann! 


  


   

Dragsö in evening


 

Grillningen är i

full gång


 

...och här äter Daniel två korvar

samtidigt, var han hungrig eller?



En trevlig terminsavslutning för Tonår helt enkelt!      




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards