Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Hanna Boman - 14 februari 2013 23:35



    

  

Av Hanna Boman - 14 februari 2013 22:38

Jajemen, det blev även torsdag denna veckan...hehe! Och vad har jag då varit om inte hos viktväktarna? Många medlemmar som var där ikväll kan man väl säga.

Vad pratades det om denna veckan då? Jomen precis, om MÄTTANDE MAT. Alltså med detta menas att man INTE behöver varken väga eller räkna sina ProPoints. Fast det är ju "speciell" mat som då är MÄTTANDE MAT.


Med detta menas att man äter sig lagom mätt och slipper räkna någonting. Man kan ha MÄTTANDE DAGAR hela veckan, eller några dagar och resten av dagarna räknar man sina dagliga ProPoints.

Nu fick vi som en lite "läxa" till nästa vecka att ha en så kallad MÄTTANDE DAG. Och det får man väl se hur det går med det då. Finns ju en hel del som är mättande mat, t ex; kycklingfilé & ytterfilé & skinka & ägg & äggvita & havregryn & mannagryn & sharon &hallon & rågbröd grovt med hela korn & hummer & krabba & kräftor & morot & tomat & gurka & granatäpple & sötpotatis & bondbönor & palsternacka & bulgur & couscous & ris & potatis & kikärter & svarta bönor & pasta & mellanfil 1,5% & lättfil 0,5% & cottage cheese naturell max 3% & yoghurt naturell 0,5% & vattenmelon.

Jomen visst, nu har jag tittat i en liten folder där det står vad som verkligen är mättande mat och det är mer än så kan jag ju säga helt enkelt!


Jaha, och vad sa vågen denna gång när jag ställde mig på den? Vågen var riktigt snäll mot mig idag, hehe!

Jadå, för när jag ställde mig på den så visade den 59,8 kg som resulterade i -0,8 kg.


Bra jobbat denna veckan Hanna! 



 


  





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards