Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Hanna Boman - 16 januari 2013 22:29

Ojdå, det var väldigt vad jag har hunnit med mycket idag då...hehe! Men idag klockan tolv så anslöt jag mig till Pingstkyrkan och Café Ankaret.

Jag fick vänta en liten stund där utanför i foajén på Louise.

Då gick vi in och fick äta DAGENS som denna dag var: Maldivisk fiskgryta (fast det var fiskgratäng, hihi!)

Och den var riktigt god, det var längesedan som jag åt fisk nu och det är ju gott!



Sen efter vi hade ätit så drack vi en varsin kopp kaffe & en liten kaka, för det ingick ju!


TACK goa Louise för idag!

  

Av Hanna Boman - 16 januari 2013 20:25

Efter jag hade varit på seminariumet, så tog jag mitt kloka förnuft till fånga och promenerade igenom Hoglands Park. Inbillade mig väl först att det inte skulle vara uppskottat från snö, men det fungerade ju hur bra som helst en ta sig igenom där.

Med andra ord så tog jag mig till Arbetsförmedlingen och satte mig där vid en dator för att fixa till lite på mitt CV.

Lite dumt var det ju allt, för jag glömde ju att få med mig mitt kladd som jag har suttit med lite hemma innan.

Men det gick ganska så bra ändå och jag kommer ta mig tillbaka dit igen om inte imorgon så en annan dag helt enkelt...då tänker jag ta med mig min kladd i alla fall, hehe!


 

Av Hanna Boman - 16 januari 2013 19:59

FRISKVÅRDSSEMINARIUM

Ojdå, vad jag var iväg tidigt imorse. Var nere på ett seminarium redan klockan 9. Riktigt tidigt ju, hehe!

Men seminariumet handlade om hur man ska kunna orka med en dag. Och vad man behöver framförallt för att kunna orka med en dag.

Det är ju faktiskt en hel del som man kanske inte tänker på alla gånger.

Här kommer några exempel på vad som togs upp:

  • Andningen/luft
  • Mat
  • Vätska/dryck
  • Motion
  • Sömnen

Varför går man på gym? Hur många timmars sömn behöver man per natt? Det kan ju vara lite från person till person förstås, men i själva verket så är det ju åtta timmar som man bör sova om man ska orka med en hel dag.


Ett mycket givande seminarium som då självklart handlar om hur en arbetsdag kan se ut eller vara då. Det som jag tyckte var bra var att det inte var knökfullt med folk, utan att vi bara var fem stycken. Då kan jag känna att jag har lättare och hänga med, än om det skulle vara mer än det dubbla t ex. Har väldigt svårt att fokusera på sådant då på något sätt, så det var bra helt enkelt!


 


   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards