Alla inlägg under september 2012

Av Hanna Boman - 2 september 2012 23:07

Jajemen!

Idag jag vi blivit ett sammanslaget förbund, det vill säga att vi nu då har slagits ihop med Baptister/Metodister/Missionare...Gemensam Framtid, www.gemensamframtid.se, även nu då kallad GF-kyrkan.

Med andra ord en helt fantastiskt fin gudsjänst!

Församlingens ordförande Niclas Cederholm gick igenom hur det här med sammanslagningen har gått till och det har ju tagit en hel del år innan det blivit fulländat. Från januari - 2008 och så fram till nu då 2012 har det varit i process-stadiet, hehe!

Vi i kören Surpraise sjöng tre sånger!

Sen var det Walla Carlsson från Emanuelskyrkan, före detta Metodistkyrkan som tog fram tre stycken av oss i församlingen och en av dessa blev ju jag då, hmm! Äsch, det var ju inte så farligt...även om jag sa lite tyst "nej"!

Och det vet jag inte varför jag allt som oftast gör, men så är det bara...lite småfjantig kanske, vet inte!

  

Stefan spelar gitarr & Markus spelar piano

 

Surpraise

 

 

Det sista vi gjorde på gudstjänsten sen var att spela upp delar av "Musikalen Pappa", så vi satt framme som två delade församligar till en början och pratade med varann sins emellan.

Första sången vi sjöng här då var 'Våran storebror' sen blev det 'Nu river vi väggen' och då rev vi väggen mellan de två församligarna.

Och sedan till sist så sjöng vi då sången 'Tala om för hela stan'.



Efter hela denna fina gudstjänst så serverades en lyxig Kyrklunch och den var verkligen lyxig med potatisgratäng och goa köttbitar, som jag dock inte vet vad det var för något, men gottigt var det minsann. Jomen visst, sen var det ju även en grönsallad till detta.

Sen icke att förglömma, en god efterrätt också...som då var kaffe & äppelpaj med vaniljvisp. Mums-mums!


 

Den goda & lyxiga kyrklunchen

 

Efterrätten: Äppelpaj & vaniljvisp & vaniljglass


Av Hanna Boman - 2 september 2012 22:50

Tjohooo!

Nu måste jag ju berätta en rolig sak här då! Antalet besökare på bloggen i augusti-månad är ju ett rekord som heter duga. Åtminstone för min egen räkning!

Det gör ju mig fortfarande peppad till att fortsätta uppdatera och sådär!

Så denna eller förra månden har det varit hela 293 besökare och det är ju därför som det gör mig glad att fortsätta uppdatera!


TACK för att just DU läser min blogg! 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards