Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 20:37

Idag klockan 12 så träffade jag goa Louise nere vid Café Ankaret där det blev en mysig lunchstund. Denna dag serverades det då "Bakad potatis med skagenröra", vilket verkligen var jättegott!

Man kunde även välja kycklingröra också, men vi valde båda två med "Skagenröra". Gottgott!

Eftersom det ingår kaffe i dagens så blev det ju även en kopp kaffe också plus glass till efterrätt.


TACK goa Louise för denna mysiga stunden idag!


 


 



Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 20:25

Jomen visst, idag tog jag äntligen mitt förnuft till fånga och tog mig ner till Arbetsförmedlingen.

Självklart var jag ju där den 1 juli och anmälde mig som arbetslös, men sen "kände" väl inte jag för att söka något nytt jobb sådär på stört, utan ville vara lite ledig.

Fast nu känner jag väl att min ledighet börjar ta lite slut och därför tog jag mig ner idag då. Pratade med en i kundmottagningen som skrev ett meddelande till min handläggare, för nu skulle jag ju vilja träffa henne. Men tydligen har hon väldigt mycket att göra just nu, så därför har jag kanske inte fått någon tid.

Ja, ungefär så sa han väl till mig i alla fall!

Men det gick bra där nere idag och bara det känns ju bra såhär långt!



Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 19:57

Jahaja! Igårkväll fick jag återigen lite bakfnatt, måste ju fortsätta använda min nya elvisp...som är så himla bra!

Den här gången blev det Bananmuffins och då hittade jag ett relativt enkelt recept på det via nätet. Ville testa nånting nytt och Banankaka har jag ju bakat tidigare t ex, hehe!


BANANMUFFINS

ca 24 st


150 g smör eller margarin

2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

4 ägg

2 bananer

1 msk pressad citron av citron t ex reallemon (nu uteslöt jag citronen, för hade ingen hemma)

4 dl vetemjöl


Rör smör/margarin till en jämn smet gärna med elvisp som du kan använda genom hela receptet.

Tillsätt bakpulver & vaniljsocker. Blanda äggen ett i taget under kraftig omrörning.

Mosa bananerna och tillsätt citronsaften.

Tillsätt sedan bananmoset & vetemjöl och rör snabbt ihop till en jämn smet.

Fyll muffinsformarna till 3/4 med smet.

Ställ in i ugnen och grädda i 10-12 min. 


 

Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 07:10

Men ojojdå! Det blev ju inte att jag uppdaterade igår angående viktväktarna, glömde visst...eller nåt!

Gårdagens möte handlade om att ta bort dåliga vanor för på sommaren kan det väldigt mycket av de där ovanorna, som t ex alla såserna till det grillade, snacks med dipp med mera.

Men det ska vi försöka ta bort nu när hösten då, eller hur det nu var...hehe!

Min vägning var helt okej, för det var ju ett minus. Vågen stannade med andra ord på 60,8 kg, alltså -0,6 kg den här veckan då.

Bra jobbat Hanna!


       


Bild 1: Middagar & matlådor (bok som alla fick efter invägningen, med en del recept i)

Bild 2: Tangy Tomtato Salsa

Bild 3: Chewy Toffee Popcorn Bar 2 ProPoints /bit

Bild 4: Chewy Honeycomb Crunch  2 ProPoints /bit


Om man handlade för 75 kr så fick man denna fina vattenflaska på köpet!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards