Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Hanna Boman - 13 augusti 2012 21:45

Jajemen! Vad har jag gjort idag om inte cyklat? Jag är väl snart värsta "cykelmarodören" eller nåt. Ja åtminstone känns det så i alla fall. Har äntligen kommit på hur skönt det är att cykla på den "nya" cykeln nu som jag köpte förra sommaren. Den är guld värd och så mycket lättare att cykla på än den gamla "gula faran".

Idag blev det väl en så kallad förmiddags/lunchcykeltur.

Satte mig på cykeln strax efter klockan 11 och cyklade iväg. Det blev ingen mastodontmegacykeltur, men det blev som alltid Borgmästekajen ner mot Blåport och sedan mot Pantarholmen och hem igen längs Borgmästarekajen och förbi Varvsmuren.

En riktigt skön tur på cykeln måste jag ju säga faktiskt!


/Kram & Godnatt 



 


 


 


Av Hanna Boman - 13 augusti 2012 09:07

Igår var det då sista dagen på årets Sail, eller det slutade ju egentligen i lördags. Men eftersom det alltid brukar vara Ekumenisk gudstjänst i Sailkyrkan så kan man ju säga att det var absolut saliets sista dag.

Jag cyklade ner vid ett stålande augustiväder. Riktigt skönt må jag säga!

Gospel Bliss höll i sången och musiken, riktigt härligt gospelgung alltså!

Glenn Sjöberg, präst från Möllebackskyrkan höll i predikan. Pamela Garpenfors, präst från Fredrikskyrkan var gudstjänstledare och ledde hela gudstjänsten.

Sen Stefan Nordström, pastor från Mariedalskyrkan spelade till de unisona sångerna.


Det var även en så kallade "förbönsvandring" där det fanns en del stationer. Tror det var tre olika stationer, men minns dock inte vad det var för olika bara. Fast en av dessa var om man ville ha personlig förbön och där stod goa Walla Carlsson.


Sedan efter gudstjänsten var det ju då kyrkkaffe som Gylles hade hand om under hela sailhelgen. Så igår serverades det, eller man fick köpa kaffe/the/bulle/muffins/wienerbröd. Gott!


TACK för ett fantastiskt Sail i Sailkyrkan till alla ansvariga!


/Kram


 

Gospel Bliss


Predikant: Glenn Sjöberg

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards