Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Viktväktarna

Av Hanna Boman - 29 mars 2012 22:01

Nu har jag varit nere hos viktväktarna igen, det är ju torsdagkväll...hehe!

Den här kvällen så skulle man lämna in sin veckomatsedel. Vet inte riktigt om jag ska tala om vad jag trodde med den här så kallade utlottningen, men jag gör väl det ändå.

Usch, jag inbillade mig att Stina typ skulle läsa igenom allas veckomatsedlar och verkligen kolla vad vi hade skrivit på dem. Men som väl var så var det inte så. För jag hade inte så värst höga förväntningar på min nämligen.

Fast det hon gjorde var att gömma våra matsedlar bakom ryggen och desan låta oss gissa i vilken hand hon hade våran.

Så vad hände då? Jo, jag fick välja pris först vilket blev en plåt av teflon. En rackans fin plåt, måste jag ju tillägga!

Jaha, vad pratades det om ikväll då? Jo, självklart påsken som nu ligger närmast bland högtiderna. Så hur ska vi kunna klara våran ProPoints-budget med tanke på att man äter väldigt mycket godis just denna helgen?

Tja, för mig är det väl kanske inga större problem...eftersom inte jag äter nåt godis och har inte gjort sedan

den 1 januari.

Fast det finns ju annat mycket gott man kan plockar i sig, som Jansons frestelse, lax, ägg, köttbullar, prinskorv, sill, lamm.

Men ojdå, ska jag tala om invägningen också då? Jomen visst kan jag väl göra det. Vågen denna kväll stannade på: 60,4 kg. Alltså ett minus på 0,4 kg.

Yes, om jag tänker rätt här nu...så är det nu bara ett kilo kvar, så har jag gått ner 10 kg.

Bra jobbat Hanna, kom igen nu. Om en vecka så ska jag väl ha klarat det va?

Jaa, jag hoppas det i alla fall!


 

 
 
Ingen bild

tommy

2 april 2012 10:11

bra kämpat hanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards