Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Hanna Boman - 29 mars 2012 22:01

Nu har jag varit nere hos viktväktarna igen, det är ju torsdagkväll...hehe!

Den här kvällen så skulle man lämna in sin veckomatsedel. Vet inte riktigt om jag ska tala om vad jag trodde med den här så kallade utlottningen, men jag gör väl det ändå.

Usch, jag inbillade mig att Stina typ skulle läsa igenom allas veckomatsedlar och verkligen kolla vad vi hade skrivit på dem. Men som väl var så var det inte så. För jag hade inte så värst höga förväntningar på min nämligen.

Fast det hon gjorde var att gömma våra matsedlar bakom ryggen och desan låta oss gissa i vilken hand hon hade våran.

Så vad hände då? Jo, jag fick välja pris först vilket blev en plåt av teflon. En rackans fin plåt, måste jag ju tillägga!

Jaha, vad pratades det om ikväll då? Jo, självklart påsken som nu ligger närmast bland högtiderna. Så hur ska vi kunna klara våran ProPoints-budget med tanke på att man äter väldigt mycket godis just denna helgen?

Tja, för mig är det väl kanske inga större problem...eftersom inte jag äter nåt godis och har inte gjort sedan

den 1 januari.

Fast det finns ju annat mycket gott man kan plockar i sig, som Jansons frestelse, lax, ägg, köttbullar, prinskorv, sill, lamm.

Men ojdå, ska jag tala om invägningen också då? Jomen visst kan jag väl göra det. Vågen denna kväll stannade på: 60,4 kg. Alltså ett minus på 0,4 kg.

Yes, om jag tänker rätt här nu...så är det nu bara ett kilo kvar, så har jag gått ner 10 kg.

Bra jobbat Hanna, kom igen nu. Om en vecka så ska jag väl ha klarat det va?

Jaa, jag hoppas det i alla fall!


 

Av Hanna Boman - 29 mars 2012 21:39

Jomen visst, vad tror ni att jag har inhandlat mig idag då? Hmm! Ett par nya jeans var det visst ja!

Men hör och häpna, denna gången blev det INTE inne på JC, utan på Cubus. Det var såhär att jag satt utanför och tittade in lite på jeans som hängde på en snurra. Dessa jeansen kostade 79:-, så jag gick in och kollade lite till på dem. Men insåg ju att det var barnjeans, så jag fick ju glömma dessa tyvärr.

Lite bläää, för de såg rackans mjuka och sköna ut.

Så det fick självklart bli ett par damjeans istället, som dock kostade 299 :-.

Men vad gör det, jeansen inne på JC kostar ju betydligt mycket dyrare...nämligen 499 :-(åtminstone de tre paren jag har köpt där inne innan).

Och en sak till, jag är ju en sån som inte alltid gillar att prova kläder i affären. Så då blev det att jag köpte dem på öppet köp.

Provade dem nu när jag kom hem och de sitter som en smäck. Visst lite långa i benen, men det kan man ju vika upp litegrann, eftersom det är stretch.

Men ojdå, vad smal jag ser ut i dessa jeansen. Jämfört med de jeansen som jag tidigare har köpt, fast kanske kan vara så att dessa är en stretchbyxa istället för vanliga jeans.

Hmm, kan jag säga att det är LYCKA? Jovisst kan jag väl göra det. Känns ju hur bra som helst!

*LYCKA-LYCKA-LYCKA!*

   


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards