Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna Boman - 23 februari 2012 22:41

Jajemen, jag hann ju med en runda till viktväktarna ikväll också. Endast fyra stycken var där på den sena kvällsklassen kl 18:30. Brukar förstås inte vara sådär värst många just den tiden.

Denna kvällens möte handlade mycket om vad man har hemma i skafferier och kylskåp och frysen.

Ja, och där kan det ju finnas en hel del onyttigheter som glass, godis, nötter, bacon, sylt, bullar kakor, marsmallows.

Med andra ord kan det finnas ganska mycket onyttigheter i våra skåp där hemma, hehe! Så nu skulle vi hem och verkligen kolla vad som man skulle kunna slänga bort.


Yes, kvällens invägning för mig då. Den var ju helt okej även denna veckan, för vågen stannade på 60,7 kg. Alltså ett minus på 0,2 kg denna gången med.

Bra jobbat Hanna, som inte har följt nån checklista!


TACK för sällskapet hem Stina! 


 


Av Hanna Boman - 23 februari 2012 22:30

Idag efter jobbet så var jag inne hos HÅRFIXARNA och klippte mig. Nu när det är konsert ihop med Samuel Ljungblahd nästa helg 3-4/3, måste man ju vara lite fin i håret...eller hur?

Fast denna gången så blev det bara klippning och jag är så nöjd!


 

Före


 

Framifrån


 

Bakifrån/Profilbild












 




Av Hanna Boman - 23 februari 2012 09:37

Tidigt imorse klockan 04:26 kom det en liten prinsessa till världen. Detta fick man höra av prins Daniel som i en presskonferens talade om det klockan 07:00.

Han var rörd när han talade om det. Prinsessan vägde 3280 g och var 51 cm lång.


All lycka till dem! 


Av Hanna Boman - 22 februari 2012 23:56

Ikväll har vi haft en såkallad "Kraftkälla under fastan", eftersom vi nu går in i fastan. Det var ju faktiskt den första gången som vi hade nånting sånt. Men så bra, tack vare att Håkan Bergström är så fantastisk till att föra oss alla in i böner och sen hålla sina fina småberättelser om vad han har varit med om i livet och så.

Det sjöngs en hel del lovsånger också, som Niclas spelade till.

Jag har sagt det förut och säger det igen, att det är en sån go känsla att få sjunga lovsånger till Guds ära!


TACK snälla Håkan för en fantastisk kväll!



Av Hanna Boman - 22 februari 2012 23:47

Återigen en onsdag där jag har varit på sjukhuset och badat. Yes, jag tänkte på det idag att det gör så fantastiskt mycket vem man har som sjukgymnast.

För den förra sjukgymnasten som vi hade innan gick inte jag ihop med alla gånger. Och nu denna fantastika sjukgymnast som är nu hoppas jag kommer vara kvar verkligen jättelänge. Hon är en reko person, som jag har gillat redan från första början. HeHe, träffade henne för första gången förra veckan och redan nu känns det kanonbra. Kommer verkligen känna mig motiverad till att ta mig dit för att bada nu på onsdagarna, som jag inte gjode innan. Utan då tog jag mig dit "baraför att" typ. 

Visst denna gång var inte sjukgymnasten där, utan arbetsterapeuten. Men hon är ju minst lika bra och man kan prata med henne också. Skönt!

Träningsprogrammet följde jag nästan till punkt och prickar idag, hihi! Inte så jättemycket folk i bassängen idag, så därför gick det bra att kunna simma några längder med, även det är skönt!











 


Av Hanna Boman - 21 februari 2012 22:04

Ja, idag har det ju varit fettisdagen. Då ska man väl ha ätit en semla va? Jomen visst, det serverades på jobbet idag som Kaffestugan har bakat och gjort. Mmm, vad gott det var.

Hm, jag är väl inte sådär jätteförtjust i semlor...men en kan man väl äta per år i alla fall. Fast jag har ju ätit två stycken, eftersom det brukar serveras på Mammas födelsedag med i januari.

Har ni ätit en samla idag?


 

Från januari-2012

 

Av Hanna Boman - 19 februari 2012 20:25

Idag har vi haft lite "familjegudstjäst", men ändå inte. Vet väl inte riktigt hua jag ska uttrycka mig där, men det var

Terés & Carl som återigen höll i gudstjänsten.

Alltså, det var ingen söndagstimme för barnen idag utan de fåtalet barn som var där var då med inne på gudstjänsten hela tiden.

Gudstjänsten handlade om kärlek och så. Anledningen till det var för att det var ju Alla hjärtans dag i tisdags (14/2).

En del sånger sjöngs av Terés & Carl med, vilket var väldigt bra.

Just det, barnen fick lite pyssel i början av gudstjänsten från Terés. Så de satt längst ner i kyrksalen och pysslade lite hjärtan, som hörde till Alla hjärtans dag.


TACK för en fin gudstjänst!  

Av Hanna Boman - 18 februari 2012 23:15

Tredje deltävlingen är nu avgjord i Melodifestivalen. Jag satt och lyssnade igenom bidragen innan det började och tyckte då att det verkade som ett bra startfält ikväll.

Jovisst var väl startfältet helt okej, men resultatet var ju mindre bra!


  1. Young blood - Young blood
  2. Maria Ben Hajji - I mina drömmar
  3. Mattias Andréasson - Förlåt mig
  4. Love Genaration - Just A Little Bit
  5. Carolina Wallin Pérez - Sanningen
  6. Andreas Johnsson - Love Light
  7. Molly Sandén - Am I Crying ~ direkt till Globen
  8. Björn Ranelid feat Sara Li - Mirakel ~ direkt till Globen

Ja, vad kan man säga om detta resultatet? Alltså, jag vet inte vad jag ska säga. Men hade väl det på känn att Ranelid skulle gå vidare 'baraför att' typ. Usch!

Molly Sandéns bidrag var ju bra, och även Andreas Johnssons. Ja, Love Generations med. Det tyckte jag i alla fall!










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards