Alla inlägg under januari 2012

Av Hanna Boman - 6 januari 2012 20:02

I förmiddags var det gudstjänst med en massa sånger och bibeltextläsning från Advent till Trettonhelgen. Mycket trevligt, men en hel del av sångerna var det ett väldigt långsamt tempo. Så det gick knappa att sjunga, hehe!

Jag satt mellan Jan & Hampus ochdet hände att vi tittade på varann ibland och småskrattade litegrann. Hmm!

Bibeltextläsningen var förstås även det från advent till trettonhelgen, som en del i församligen då hade blivit ombedd att läsa.

Tycker allt det är lite småmysigt att sjunga dessa sångerna igen och även få höra texterna igen efter varann under en och samma gudstjänst!













 

Av Hanna Boman - 5 januari 2012 21:11

Ja, ikväll var det lite fler medlemmar som kom till kvällsklassen. Fast de stannade ju inte kvar, utan bara vägde sig och gick igen sen typ...hehe!

Så det blev ju inget så kallat möte denna gången heller, tyvärr!

Javisstja, min invägning var väl inte helt lysande. Fy attans med, jag som hade klarat av julhelgen som en dans. Men nyårshelgen gick visst inte alls som på räls, eller hur man nu ska säga?

Med andra ord, så visade den "usla" vågen +0,9 kg idag.

Fast det ska jag se till att bättra på till nästkommande vecka minsann!

Skärpning nu Hanna!



 


Av Hanna Boman - 4 januari 2012 18:57

Igårkväll klockan 18:47 hade vi UR (ungdomsråd) hemma hos Nelssons på Knösö. HeHe, Kyra skulla ha inledningen...men det hade hon helt missat, så att Rebecca fick ta den delen istället och hon läste ur Minutbibeln.

Därefter så var det fika och då serverades det pastasallad, som man själv fick plocka ihop vad man ville ha och det var ju riktigt gott!

Sen var väl mötet igång på "riktigt" allvar, hehe! Senare serverades det kaffe och lite julgodis, som Rocky road & kolor & Aladin & Aladin med mörk choklad & skivade apelsiner. Och eftersom jag nu igen har slutat äta godis, fick och kunde hålla mig till apelsinskivorna. För hade jag tagit "bara" en godisbit, så skulle det vara kört. Så jag höll mig undan allt det där som heter G-O-D-I-S!

Kände mig riktigt stolt, måste jag ju säga!  


Ingen kamera med, och då inga så kallade "matbilder" denna gång!









 

Av Hanna Boman - 1 januari 2012 14:53

Igår var det den sedvanliga NYÅRSFESTEN i kyrkan. Vi var väl runt 20 stycken allt som allt.

Långbordet var dukat och vi åt fantastiskt god mat:

HUVUDRÄTT: Örtmarinerad ryggbiff med klyftpotatis & sås

EFTERRÄTT:  Marängswiss blandat med hallon


Sen efter att vi hade ätit detta goda, så fick vi lite knep & knåp att klura på en stund. Vissa var lite smålätta och andra var svårt. Jag kan blir halvtokig över att bara inte kunna, utan bara "sitta & stirra" på papperena.

Men det gick väl ganska bra ändå...hihi!


Eftersom det ibland kändes som att klockan gick ohyggligt långsamt, så hanns det med lite sångtävling också plus frågesport.


Sen visade uret 23:30 och då var det dax att ta sig in i kyrksalen för en mycket fin NYÅRSBÖN som bl a Hampus höll i. Han går BIBELLINJEN på Södra Vätterbygdens folkhögskola och kan det där med att "prredika".

Han gjorde en liten resumé av 2011 som var väldigt bra och lite gripande! 


 

Det fint dukade bordet

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 1 januari 2012 13:34

Nu har jag haft den gamla designen ett bra tag. Så därför har jag knepat & knåpat lite och fått till en ny DESIGN!

Hmm, känner mig ju fortfarande inte riktigt haj på att ändra och byta.

Men nu känns det som om jag är lite nöjd i alla fall!  


Av Hanna Boman - 1 januari 2012 13:01

Hej!

Nu har jag räknat ihop hur många besökare jag har haft på bloggen under 2011. Och det är ju hela 1303 stycken som har varit inne och läst min blogg.

Det är ju hur roligt som helst att fortsätta att uppdatera då!

Så TACK för att just du läser min blogg och forsätt gärna med det!


GOTT NYTT 2012!

  



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards