Alla inlägg under november 2011

Av Hanna Boman - 9 november 2011 22:56

Jadå, även ikväll har vi övat en del adventssånger. Vi var väl några fler sen förra gången och det är ju roligt.

Verkar inte riktigt som jag vet vad jag ska skriva, men det är ju inte utan att man nynnar på en och annan sång nu.

HeHe, var faktiskt så förra veckan med.

Denna gången sjöng vi tre sånger till, vilket gick bra och var riktigt roligt!

Vi hade en liten "fruktstund" mitt i alltihop också, vilket var gott. Självklart var det ju även juice & vatten med!



Av Hanna Boman - 6 november 2011 23:06

När jag var på BLODCENTRALEN i fredags, så fick jag både en mugg och en almanacka för 2012. Man brukar få det den här tiden på året när det gäller almanacka. Och jag brukar oftast få tid för blodgivning den här tiden på året...hehe!


  Denna muggen fick jag i somras


Muggen jag fick i fredags


 

Almanacka för 2012   



 











 

Av Hanna Boman - 6 november 2011 15:23

Idag har det varit en gudstjänst som handlade om "de hemgångna" som fått flytta hem till det himmelska hemmet.

I våran församlig har två stycken fått flytta hem, då det tändes ljus för dessa två plus ett ljus för andra som fått hembud av oss andra nära och kära. För min del är det ju då Farmor som avled den 29/9-2005 & Morfar som fick hembud den 23/11 - 2009. Visst, min Farfar finns inte heller längre...men honom har jag inte träffat.

Men Farmor & Morfar fanns i mina tankar idag under gudstjänsten!

Under gudstjänsten sjöngs det läsarsånger ihop med tre stycken som spelade gitarr (Stefan & Jan & Tina).

Predikan handlade ju då idag om himlen. Stefan läste lite ur en bok som heter "Himlen finns på riktigt" där den hadlade om en 4-åring som var svårt sjuk och var med om två operationer. Efteråt så säger han till sina föräldrar att "på sjukhuset sjöng änglarna för mig!"

Denna bok finns att beställa från www.libris.se och jag funderar faktiskt på att göra en beställning på den nu framöver. Stefan hade köpt boken nu under helgen när han var på konferens och sa att det var en lättläst bok. Så då passar den säkert mig med...hihi!


TACK för en mycket bra och fin gudstjänst idag!  

Av Hanna Boman - 4 november 2011 23:26

Ikväll har vi återigen haft CAFÉKVÄLL och en mycket trevlig kväll måste jag ju säga. Vi hade en inbjuden gäst som heter Anna Lönnebo-Samuelsson. Hon hade många roliga musiklekar ihop med oss.

Vi har haft lite kontakt med henne nu sen i början av sommaren, för hon hittade av en ren slump i på våran kyrkans hemsida och såg att vi behövde en barnkörledare.

Så troligen har vi kanske henne som det till våren. Hoppas-hoppas, för hon var helt suverän på att spela och sjunga. Plus att hon ledde oss i många roliga musiklekar. En skön människa!

Vi fikade ju självklart också, för heter det CAFÉKVÄLL så varför inte...hehe!

Jag åt två mackor och en mugg the...sen lite senare tog jag en skiva rulltårta också!


Efter vi hade haft musiklekarna så bar det in i kyrksalen där vi hade en andakt som Hampus höll i.

Vi sjöng en del lovsånger med, som jag bara gillar!


TACK alla för en supertrevlig fredagkväll! 


Av Hanna Boman - 4 november 2011 15:53

Idag när jag kom in till stan efter jobbet, så träffade jag Stina vid busshållplatsen. Så därefter gick vi upp till "Nya Skafferiet" för att äta lite lunch, som bestod av värsta goa pajbuffén. Självklart var det ju vissa sorters pajer & pastasallad & omelett & oliver & grönsallad & tzatsiki & bröd. Mums vad gott det var!

En mycket trevlig lunch, med en hel del prat om ditt & datt.


TACK för en trevlig luchstund goa Stina!  



 



Av Hanna Boman - 4 november 2011 15:28

Imorse var jag på sjukhuset och BLODCENTRALEN kl 8. Efter jag hade fyllt i hälsodeklarationen, så fick jag ta mig in och parkera mig i en stol. Inte så många blodgivare där idag, faktiskt.

Mitt Hb-värde den här gången låg på 130 och det var ju verkligen inte fy skam alls.

Som tack för hjälpen fick jag en mugg, samma sort som sist...fast en annan färg!


Psst, det kommer att komma bild på muggen senare...














 












 













 











Av Hanna Boman - 3 november 2011 21:20

Än en gång nere hos viktväktarna. Där det denna veckan handlade om vad vi får i oss till frukost. Hm, det var ju inte allt för många som var där ikväll, men det var i alla fall tre stycken varav en "nykomling".

Stina hade med sig en hel del bunkar men bland annat müsli & bran flakes & socker & en brödskiva. Då fick vi kolla lite hur mycket ProPoints det var i t ex 1 dl müsli...minns dock inte nu vad det var i ProPoints-värdet.

Min invägning för kvällen var väl alldeles lysande, eller hur? Jajemen, vågen visade idag på 62,1 kg. . .alltså en minskning på 0,6 kg.

Bra jobbat Hanna! Nu skulle jag nog få börja tänka på vad för delmål jag ska ha för nästa period. Men än så länge har jag inte bestämt för vad.


 


Av Hanna Boman - 2 november 2011 22:16

Jajemen, nu ikväll har vi satt igång en så kallad Adventskör inför 1:a advent. Så nu har man sjungit tre stycken adventssånger och fler kommer det ju att bli med tiden (kommer att öva varje onsdagskväll nu fram till advent).

Riktigt skoj, för det var väl cirka fem andra som ville vara med och sjunga också. Men det var ju precis det vi ville ha. En stor "ADVENTSKÖR" för att sjunga till 1:a advent.

Efter att vi hade övat, så blev det lite fika och prat runt kaffeborden.


Detta kommer bli så skoj att få bli en större kör nu, än bara våran lilla kör Surpraise som annars brukar sjunga!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards