Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna Boman - 20 oktober 2011 20:52

Ikväll har jag varit nere på Viktväktarna, som den här gången då pratades om vad man stoppar i sig för mat per dag i ProPoints-budgeten.

En "lista" var det väl bara en massa onyttiga ting som japp, ballerinakex, kladdkaka, pepparkakor medmera.

Den andra listan var: kyckling, grov macka med skinka...det var nåt mer, men minns inte vad).

Men allt detta på dessa två listorna var 15 ProPoints.

Sen var det lite om vad vi äter till mellanmål och sådär med.

Jaha, ska jag tala om hur dagens invägning gick ikväll med? Jaa, okej då!

Den gick ju lysande, för nu denna gången gick jag ner till 10 %-gränsen. Dagens vikt var: 62,5 kg, så -0,5 kg.

Bra jobbat Hanna, nu går det ju åt helt rätt håll!  

Och jag märker det på byxorna, behöver sätta livrem i dem plus att de har blivit lite smått stora över rumpan. HiHi!  


Just det, jag fick ju ett litet pris idag med då...som denna gången var en nyckelring!


 




   


Av Hanna Boman - 19 oktober 2011 23:03

Idag har det varit bad på sjukhuset för sista gången den här terminen. Känns lite konstigt att sluta såhär mitt i terminen. Men anledningen till det är ju för att sjukgymnasten ska sluta och börja en ny tjänst på ett annat ställe!

Jag som många gånger varit väldogt omotiverad till att bada denna terminen, tycker det nog är ganska skönt att "slippa" ta sig dit nåt mer nu innan jul. Men samtidigt kommer jag ju sakna badet och den varma bassängen. Det är så skönt att komma ner i detta varma vattnet.

Men förhoppningsvis kommer det väl tillbaka efter jul och nyår igen!





Håll tummarna, snälla ni!   











 

Av Hanna Boman - 18 oktober 2011 21:46

Jag är supertrött nu, och ska väl snart börja tänka på refrängen för att gå och lägga mig.

Ska bara packa min badväska först, och lite plock i köket. Sen lär det bli natten för mig, vilket kommer bli så skönt! 


/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 15 oktober 2011 23:19

Men ojdå!

Det var ju cafékväll i kyrkan igårkväll och det brukar ju jag uppdatera om samma kväll annars, men inte denna gången.

Så det får bli nu istället, hehe!

Vi hade en väldigt duktig föreläsare som gäst denna kväll, som berättade om Karlskronas historia.

Han som föreläste heter Michael Helgesson och har tidigare jobbat på Blekinge Museum. En mycket duktig man att berätta om Karlskrona i både nutid och dåtid.

Samtidigt var det ju fika och sånt med, som förgyllde tillvaron extra!

Fullt av folk var det, som var extra roligt...brukar inte vara så värst mycket follka annars på cafékvällarna.


TACK för en väldigt bra kväll & föreläsning!  










 


Av Hanna Boman - 13 oktober 2011 15:00

Ja, usch ja. Jag är sjuk! Inte roligt alls, var uppe och spydde 3-4 gånger inatt. Vaknade först av att jag hade enormt ont i magen, så jag klev upp och gick på toa. Så då spydde jag efter ett bra tag.

Men kunde inte somna om riktigt efter det, så fortfarande jätteont i magen. Hm, detta var ju inte direkt planerat...usch, jag hatar verkligen att spy!

Så där av anledningen till att jag är hemma idag och tänker inte ta mig bort till Viktväktarna heller. Men viktminskningen hade kanske stått på mycket minus då förstås, hehe!

Har bara ätit en tallrik fil & müsli idag och det gjorde jag vid 14-tiden.


Av Hanna Boman - 12 oktober 2011 23:19

Ännu en gång i bassängbadet idag. Som vanligt, att jag inte känner mig sådär supermotiverad till att ta mig dit. Men funkade ganska bra idag trots allt, gjorde mina övningar plus att jag simmade några längder. Skönt när det inte är så värst mycket folk, så man kan simma lite fritt med mot slutet.









 


Av Hanna Boman - 11 oktober 2011 21:46

Alltså, dagen fortsatte bra sen efter missödet med min lunchlåda...hehe!

Efter jobbet idag, så träffade jag Josefine och hennes två barn Ella & Alicia för lite fika...fast det blev mat istället på Café Tre G. Vi var mer hungriga än bara fikasugna.

Mitt val blev en BAKAD POTATIS med räkor, vilket var himla gott. Sen satt vi kvar och pratade om både ditt och datt. Så mycket har nog inte vi pratat någon gång, trevligt!

Senare sen så tog jag och valde glass & Caffe Latte.

Jajemen, vi tog oss lite fika med mitt i alltihop...som också var gott, fast det var ganska mycket glass som jag inte orkade äta upp. HeHe!


TACK Josefine & Ella & Alicia för en mysig stund ikväll, det måste göras om!  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards