Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Hanna Boman - 11 oktober 2011 21:46

Alltså, dagen fortsatte bra sen efter missödet med min lunchlåda...hehe!

Efter jobbet idag, så träffade jag Josefine och hennes två barn Ella & Alicia för lite fika...fast det blev mat istället på Café Tre G. Vi var mer hungriga än bara fikasugna.

Mitt val blev en BAKAD POTATIS med räkor, vilket var himla gott. Sen satt vi kvar och pratade om både ditt och datt. Så mycket har nog inte vi pratat någon gång, trevligt!

Senare sen så tog jag och valde glass & Caffe Latte.

Jajemen, vi tog oss lite fika med mitt i alltihop...som också var gott, fast det var ganska mycket glass som jag inte orkade äta upp. HeHe!


TACK Josefine & Ella & Alicia för en mysig stund ikväll, det måste göras om!  

Av Hanna Boman - 11 oktober 2011 21:25

Usch & fy, vilken start på dagen! Jag hällde upp vatten och havregryn i kastrullen, sen satte jag plattan på 6:an. Gick på toa. När jag kommer tillbaka ut i köket, då ser jag att jag har satt på fel platta och hela min lunchlåda för dagen blir ju då helt fördärvad. Så där fick jag ta och typ skrapa bort all mat från den varma plattan med en stekspade.

Min tankar var väldigt många dessa få minutrar, till och med att jag tänkte: "Nej, men brandlarmet går nog inte igång!"

Och vad gjorde det? Jo minsann, det gick ju igång och tjöt i det oändliga. Så det var ju bara att både öppna balkongdörren och ytterdörren, för att få bort tjutet. Men det slutade ju inte på bra länge...kändes som det tog tio minuter innan det blev tyst.

Fast som väl var så tystnade det ju sen i alla fall.

Vad fick jag göra, utan min hemlagade lunchlåda då? Usch ja, jag fick ju ta mig in på SVEA SERVICE för att köpa mig en micromat. Bläää, jag har ju inte ätit micromat på flera månader som lunch på jobbet. Så det var inte nånting jag längtade efter precis.


Usch, kan en morgon starta sämre...eller?

Pssst, jag fick i mig min havregrynsgröt & grov macka ändå.

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards