Alla inlägg under augusti 2011

Av Hanna Boman - 21 augusti 2011 22:29

Idag efter kyrkan tog jag & Henrik oss till Mamma för att äta lite mat plus lite kaffe & kladdkaka.

Kollade lite på gamla kort sen vi var barn och det var roligt!


 


 





Av Hanna Boman - 20 augusti 2011 23:31

Ikväll har det varit ledarfest i kyrkan viket var trevligt med god mat och trevlig samvaro.

Skoj och träffa de andra ledarna med ibland. Visst, det gör man ju i övriga sammanhang...eftersom alla är ju med i församlingen, men alla ledarna var inte med ikväll.

Jag för min del är ju då ledare i TONÅR & SÖNDAGSTIMMEN.

Det var även en del ledare från scout också plus att gänget från UR (ungdomsrådet) också var inbjudna.

STYRELSEN var dem som bjöd på maten, så det var Sören & Lars som stod i köket och kockade ihop en kycklingrätt med ris & vanlig grönsallad. Riktigt gott!

Efterrätt serverades också glass & cocktailbär med kaffe.



 


 






Av Hanna Boman - 20 augusti 2011 08:20

Förra veckan så gjorde jag en beställning av två böcker från www.libris.se

Finns mycket bra böcker på den sidan, hehe...säger jag som inte är någon slags stor "bokmal", men det är väl kanske inte försent. Eller?

Aja, får väl se vad som händer...


    

"Jag lutar åt Gud" av Tomas Sjödin

 

 

"Grabben i kuvösen bredvid" av

Jonas Helgesson

Av Hanna Boman - 19 augusti 2011 22:54

Efter att Lotta och jag hade lunchat på Restaurang Eken, så prommenarade vi över TORGET och ner mot Enkla där de typ har lagerrensning, så 75 % på alla varor.

Jag köpte fem olika saker för sammanlagda 53 kronor, inte dyrt alls ju!


                   


Bild 1: Kaffemugg/glas

Bild 2: Kylflaska

Bild 3: Spargris, kanske funderar på att lägga en 10:a i veckan som belöning för att inte äta godis...

Bild 4: Servettställ

Bild 5-6: Reflexer där det står "The Boss" på, ville ha med mitt namn...men de var slut


  

Av Hanna Boman - 19 augusti 2011 18:38

Idag som alla andra fredagar slutade jag kl 12. Då när jag kommer in till stan med bussen så träffar jag Lotta. Så vi traskar upp emot Restaurang Eken för att luncha en god LUNCHBUFFÉ...med diverse goda gosaker!

Så där satt vi och åt & pratade massa. Ojojoj, vad trevligt!

Detta var VV-Stinas tips på en bra & god lunchrestaurang i stan. Jag hade aldrig varit där förut, men lär nog bli fler gånger...hihi!


 




Av Hanna Boman - 18 augusti 2011 21:53

Innan jag tog mig ner till VIKTVÄKTARNA, så gick jag inom HEMKÖP för att köpa mig en sån där god "plocksallad". Då man plocka till sig det man själv vill ha i salladen.

Mmm, det var inte helt fel och äta sen när man kommit hem igen.



Av Hanna Boman - 18 augusti 2011 21:45

Jajemen, idag eller ikväll var jag nere hos viktväktarna för att bara köpa den där så kallade viktväktarvågen. Får se om jag klarar ut den, men får försöka "plugga" in den till helgen...så ska väl det gå lysande, tihi!


 

Ja, och såhär ser den då ut...


 

Av Hanna Boman - 16 augusti 2011 17:11

Idag vid lunchtid var jag nere hos VIKTVÄKTARNA igen. Denna gången var det då hela fem stycken som var där, roligt!

Fast det var tre stycken nya medlemmar, så det var jag och en till av oss lite mer erfarna...hehe!

Jag kom dit vid 12-tiden, som invägningen börjar. Och det gick ju väldigt bra, om jag får säga det själv, tihi!

Om man tänker på vad jag har stoppat i mig i helgen under detta Sail plus en massa kalas i fredags, så visade väl vågen ganska skapligt.

Denna veckan låg vikten på -0,2 kg, inte så värst jättebra precis...men det var ju ett minus i alla fall!

Sen har jag ju ätit en hemskt massa onyttigheter med under helgen, som LANGOS & en halv påse sockervadd & en god macka på lördagen. Och på söndagen var det en KYCKLINGRULLE efter gudstjänsten (som inhandlades vid Klockgrillen vägen hem från Sailkyrkan!

Så visst är jag nöjd alltid, men vill ju att det ska bli mer och mer liksom. Det är ju nog bäst att du skärper till dig nu Hanna!

Nu kommer jag att ta mig till viktväktarna på torsdagar igen, från och med nästa vecka...för det finns nog de som vill se mig på jobbet imorgon igen efter semestern, hihi!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards