Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Första semesterdagen avklarad

Av Hanna Boman - 18 juli 2011 21:39

Nu är då min första semesterdag avklarad. Imorse hade jag tänkt att ta mig en morgoncykeltur vid 07:30-tiden, med det fick vara. Jag bara hörde hur det spöregnade något kopiöst, så det var ju bara att tänka:

"Yes, va skönt...jag slipper bege mig ut på cykel!"

Eller nej, inte riktigt så var det väl inte...men lite besviken blev jag nog allt ändå!

Så det får bli en annan morgon istället.

Denna dagen blev lite ädrade planer på grund av detta regnandet under förmiddagen.

Jag satte mig framför TV:n och kollade på "Nyhetsmorgon" och åt frukost istället. Mycket skönare än att cykla, hehe!!

Men framåt eftermiddagen så tog regnet slut, men solen tittade minsann inte fram så jättemycket. Fast det var ändå varmt och man "flåsade" ganska så bra när man var ute en sväng på stan.

Jag traskade upp till Åhléns och köpte mig en ny 1½ liters-kastrull i teflon med glaslock (för den som jag har haft tidigare...den har blivit svart i botten o inte funkat att göra ren med svinto).

HeHe, sen köpte jag även en liten söt rosa stekpanna...som man kan ha att steka ägg i t ex. Men jag ska även prova att göra småpannkakor någon gång!

Eftersom Hemköp ligger i samma hus som Åhléns, så tog jag mig in även där och köpte mig lite "plocksallad" för att sedan ha till kvällsmat här hemma.

Det var kykling, pasta, ananas, scampi, soltorkade tomater, rödlök och mycket mer att välja på och det var riktigt gott!


Nu blir det snart dax för sängen!


/Kram & Godnatt 

~med andra ord en rättså bra dag ändå...~

 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

21 juli 2011 08:37

Skönt med semester! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Hanna Boman

21 juli 2011 13:45

Jajemen, visst är det skönt med semester. Fast jag har inte riktigt fattat att det är semester. Vädret här nere är inte så toppenbra, inte nån sol & värme...men det kommer väl förhoppningsvis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 23:12

TEMADAG!   Nja, nu så är väl inte jag riktigt vad jag ska skriva om just den här dagen eftersom jag inte åker buss så värst mycket längre. Men då jag åkte buss, så nog hade man väl sina olika favvochaffisar då man satt/stod och väntade på busse...

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 21:07

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Måndag 18 mars 12:32

Nu så har den första semifinalen gått av stapeln idag av Vi i femman, där det var Musikugglan klass 5A som mötte sin paralellklass så Musikugglan klass 5B där det var lika spännande denna gången om inte lite mer spännande med tanke på semifinal!   ...

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 20:23

#melodifestivalen2024    

Av Hanna Boman - Söndag 17 mars 18:42

Jamen vuílken fantastisk gudstjänst man har varit på den här söndagen, som började med lovsånger tillsammans med lovsångsteamet!   Den här söndagen så hade vi besök, fast det är väl nu lite fel att säga...när han blivit anställd så var det  Sta...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards