Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Söndagstimmen

Av Hanna Boman - 16 januari 2011 17:20

Idag har jag haft ´den här terminens första SÖNDAGSTIMME och det gick bra. Jag tycker det är roligt att läsa ur denna boken som tidigare, så den här texten läste jag idag:


HEJ ALLIHOP!

Bara för att jag inte tycker om all musik som Sixtren gillar säger han att jag inte förstår mig på musik!

Jag blev verkligen ledsen när han sa det. Visst, han sa sedan inte menade det. Och sedan tyckte hanatt jag bara skulle förlåta och glömma alltihop. Aldrig i livet, hörru!

Nu vill Sixten att jag ska lyssna på en berättelse. Ja, eftersom jag är en så snäll och förstående tomat så gör jag väl det då.


SIXTENS VIK


En sommar gav Jerry och Sixten sig ut på en tre timmar lång segeltur tillsammans med en miljonär, hans fru och en professor. Jerry var kapten och Sixten hans matros. När Jerry lämnade rodret för ett ögonblick, för att gå och se hur passargerarna hade det, kraschade Sixten båten rakt i en stor klippa! De fem skeppsbrutna lyckades ta sig i land, men nu var de strandade på en öde ö.

"Du kraschade vår båt!" sa Jerry.

"Ja, vad har du att säga till ditt försvar?" undrade Smulam´n, miljonärens fru. Den natten när de låg i sina små nybyggda hyddor drog Sixten djupt efter andan pch sa, "Jamen, Jerry, det här kanske inte är så illa trots allt."

"Inte illa? Sixten, vi är fast på den här ön och det finns inget sätt för oss att ta oss hem!"

Sixten var väldigt ledsen. "Han menar att JAG inte är bra nog! Jag slår vad om att de skulle bli gladare om jag bara försvann."

Följande morgon fick miljonären och Smulan syn poå kaptenen högt uppe i ett träd. "Har någon sett till Sixten?" undrade Jerry.

"Han var borta när jag vaknade!"

Plötsligt kom professorn farande med en gigantisk slangbella gjord av bambu.

"Om vi spänner snöret och sedan kapar av det kan den här skjuta oss hela vägen hem!" sa han, samtidigt som han visade de skeppbrutna hur hans uppfinning fungerade.

PLIONG!! En kokosnöt sköts rakt upp i luften och träffade Jerry, som sedan brakade rakt ner och kraschade taket till miljonärens hydda!

"Förlåt!" sa professorn. Kan du någonsin förlåpta mig?"

"Det var en olyckshändelse", sa kaptenen.

"Jag förlåter dig."

Sedan bad Smulan och miljonären om ursäkt.

"Vi vet att du inte gjorde det med flit", sa Smulan.

"Vi förlåter dig."

"Tänk om jag hade sagt förlåt och ni inte förlåtit mig. Då hade jag mått uruselt", sa Jerry.

I samma stund insåg de att de inte hade förlåtit Sixten när han hade bett om ursäkt. De sprang ner till viken och hittade Sixten där, flytandes på en pytteliten flotte.

"Ni gillar ju inte mig längre!"

"Men vi TYCKER om dig!" sa miljonären.

Och vi förlåter dig för att du kraschade båten!" tillade Smulan.

"Alla gör misstag", sa kaptenen.

"Vi gjorde fel när vi inte förlät dig när du sa fårlåt."

"Äh! Jag förlåter er, kompisar!" sa Sixten.

SWISCH-SWISCH -- dewt var professorn som kom flygandes i en bambuhelikopter!

"Kliv ombord!" sa professorn.

Alla var glada över att få gå hem! De var också väldigt glada över att ha lärt sig så mycket om förlåtelse.



  







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Tisdag 16 april 22:37

Nu så var det ett bra tag sedan som jag var med på en By Mercy-övning, men denna gången fick jag äntligen till det! Jag kallade väl det lite som att jag kom ner på ett litet "studiebesök", kände mig nog lite ny med tanke på att det bara var nya sån...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards